De negative effektene av MMORPGs

De negative effektene av MMORPGs


Begrepet MMORPG står for MMORPG, en type oppslukende video spill som spilles over Internett der spillerne kontrollere og utvikle karakterene, i samspill med andre spillere og utforske fantasiverdener. Disse spillene har stor dybde, spesielt i forhold til single-player spill, og spillerne ofte blir veldig involvert i dem. Samfunnsfag i MMORPGs har oppdaget fordelene til spillere av disse spillene, men også negative konsekvenser.

påvirker Lifestyle

MMORPGs er veldig involvert spill, og en negativ effekt av å spille en er at spillet gradvis begynner å konsumere en persons liv. Spilleren vil dedikere en stor andel av sin tid til MMORPG, ofte forlate andre interesser, som for eksempel et sosialt liv utenfor spillet, sammen med fritidsaktiviteter. Dette kan også ha en negativ innvirkning på spillerens skolearbeid. I ekstreme tilfeller kan spillerens helse lider på grunn av de kumulative effektene av søvnmangel, fra dårlig konsentrasjon, til fedme og høyt blodtrykk.

negative følelser

MMORPGs bære å bygge opp karakterene og fullføre utfordringer, med spillere ofte investert følelsesmessig i de oppgavene de forsøker i spillet. Unnlatelse av å fullføre disse oppgavene kan ha en negativ innvirkning på en spillers humør, noe som fører henne til å bli frustrert eller irritabel. Forskning ved Nick Yee fra Stanford University publisert i 2006, med tittelen "Den demografi, motivasjon og Avledet Erfaringer med brukere av Massivt Multi-User Online Grafisk Environments" fant at mange MMORPG spillere identifisert den mest negative opplevelsen de hadde hatt i løpet av uken før intervjuet var et resultat av hendelser i et MMORPG.

Avhengighet

Intens deltakelse i MMORPGs kan slå ut i en form for avhengighet for noen spillere. Spillere blir involvert i de utfordringer og politikk innenfor spillet, og de forsøker å lykkes og å hjelpe sin karakter stige så langt opp på rankingen som mulig. Stepping borte fra spillet blir vanskelig for disse spillerne. Som det fremgår av RV Kelly i sin bok "Massively Multiplayer Online Role-Playing Games", utgitt i 2004 og omskrevet av Berkeley Åpne Computing Facility nettside, MMORPGs belønning visse handlinger fra spillere og sørge for brukernes ønsker og behov. Kelly sammen anken av MMORPGs til andre former for tillegg, for eksempel mat og medisiner, som gir for den menneskelige psyke på en lignende måte.

Lang spilletid Sessions

Mange MMORPGs krever at spillerne å vie store perioder til spillet for å oppnå visse belønninger eller å bygge sine karakterer til et punkt der de kan konkurrere med andre deltakere. Dette betyr at spillerne må ofte gå tilbake til spillet og har en tendens til å engasjere seg i lange spille økter som bruker sin våkne tid. For eksempel, en gutt intervjuet av Christian Science Monitor i 2005 brukt 15 timer i døgnet spille en MMORPG.