Desert spill for barn

Desert spill for barn


Å være store, ofte øde steder med lite liv, ørkener ikke først virke passende innstillinger for spill, og enda mindre spill rettet mot underholdende barn. Likevel klarer spill designere har kommet opp med flere titler som er basert rundt konseptet i ørkenen, med spill som strekker seg fra undersøkelser av villmarka i Afrika til de tema rundt isolert øde øyer. Disse spillene er tilgjengelig på tvers av en rekke formater.

Safari Adventures: Afrika

Ørkener er en av de typer økosystem som vises i "Safari Adventures: Africa", en tittel for Nintendo Wii gaming system. Spillere utforske en rekke 3D-miljøer, basert på afrikanske habitater, på utkikk etter lokale dyrelivet, men også for årsakene til miljøødeleggelser, problemer som spilleren ønsker å løse i løpet av spillet. Tittelen er beregnet for barn i alderen mellom 6 og 9 år gamle.

Gjennom Desert

Dette brettspillet dreier seg om å bygge caravan handelsveier innenfor en ørken miljø og er utformet i to til fem spillere, hver alderen 10 og over. Spillere hver kommando en nomadisk stamme og må bestemme hvor og når man skal etablere campingvogner, med mål om blokkering av ruter fra andre spillere og erobre oaser å akkumulere seierspoeng. Spillerne må se til å bygge lange campingvogner, men er også under trussel av å bli forhindret fra å nå sine egne vannforsyning av innsatsen til motstanderne.

Desert Islands

Et klasserom eller partyspill tett modellert på "Musical Chairs", dette spillet er egnet mot barn mellom 4 og 7 år gamle. En tilsyn voksen setter først opp lekeområdet ved å arrangere store ark over gulvet, for å representere øde øyer; Det bør være nok stykker for hver spiller bortsett fra en. Den voksne spiller da musikk, mens barna går rundt lekeområdet, men ikke på øyene. Når musikken stopper, til barna hver forsøk stå på en øy eller bli eliminert fra spillet. Den voksne fjerner deretter en øy, og spillet gjentas til ett barn gjenstår.

Desert Survival

Et klasserom spill for barn i alderen 10 og oppover, "Desert Survival" skal være drevet av en voksen som først forklarer situasjonen til deltakerne. Konseptet bak spillet er at hver gruppe spillere har vært strandet i en imaginær ørkenen som et resultat av en flyulykke. Hver gruppe må bestemme ved å debattere hvilke av en gitt liste over elementer som er viktigst i situasjonen. Listen er gitt til hver gruppe av voksne, og spillerne har en forhåndsbestemt tid til å rangere elementene i rekkefølgen av betydning. Elementer inkluderer tau, tepper, rasjoner og en flåte, for eksempel; en liste forslag kan bli funnet på Go Wild ... Les! nettside. Når tiden er ute, gruppene sammenligne sine lister med hva de voksne ville ha valgt.