Dragon Ball Z Trading Card Game Rules

Dragon Ball Z kortspill er en veldig komplisert spill som involverer collectible Dragon Ball Z-kort. Spillet er designet for å reflektere anime TV-serien så nøyaktig som mulig. Det har helter og skurker som vender ut mot hverandre, bygge styrke, slåss mot hverandre og prøver å fange opp alle sju av de Dragon Balls. Det er enda flere måter å vinne spillet. Reglene er kompliserte, men noen grunnleggende vil hjelpe deg å begynne å spille for første gang.

åpning Setup

Alle spillere velge en hovedkjendis de vil spille i spillet. De deretter fjerne alle personlighets kort fra sine dekk, forkaste alle de som ikke er relatert til deres hoved Personlighet og plassere sine personlighets kort med billedsiden opp på bordet i den rekkefølgen av kortene "nivåer. Det bør være minst tre kjendisnivå kort for en grunnleggende spillet, pluss en kampanje fjerde nivå kort hvis det ble samlet inn. Spillerne kunn det høyeste nivået av deres personlighet; hvis en spiller er hevdet en favoritt kampstil fordel (en "Tokui-Waza"), de kunngjøre det nå. De deretter sette kraft scenen på sitt laveste nivå kjendiskort på fem trinn høyere enn null, ved hjelp av Scouter. Etter shuffling sine dekk, setter de sin Warrior Sword tellere til null og starte spillet.

spill~~POS=TRUNC Turns

The Hero spilleren går først i spillet. Spillerne bytter tre kort fra sine dekk på sine svinger. De kan aktivere ikke-kamp-kort (inkludert Ally kort) på denne tiden ved å plassere dem med forsiden opp på bordet, og så de kan spille dem hvis de velger. Etter å ha fulgt instruksjonene på en ikke-kamp-kort, må de kaste det kortet med mindre det er en Drill eller Dragon Ball-kortet eller kortet sier noe annet. De deretter starte opp sin viktigste personlighet og allierte, som spores på scouter; En hovedPersonlighets krefter opp antall etapper lik sin Power Up vurdering, mens allierte strøm opp en scene. Spillere kan nå velge å angripe på denne tiden eller avslutte sin tur. På slutten av en sving, forkaster hver spiller alle unntatt ett kort fra sin hånd; hvis han ikke angripe, går en av de utkast tilbake i kortstokken på bunnen. Spilleren til venstre for Hero spiller går neste.

Leveling Up

Effekttrinn og sinne kan føre til en spiller til å øke i nivå. Den scourer sporer effekttrinn og Warrior Sword sporer telleren sinne. Effekttrinn øker med hver tur, mens kort effekter kan øke sinne. Når strøm etapper overstige den høyeste dagens nivå eller sinne når fem, beveger Personality opp til neste nivå. The Warrior Sword (sinne) er alltid nullstilles etter utjevning opp. Hvis en kjendis flatet opp fra sinne, flytter effekttrinn opp til det høyeste stadiet av det nye nivået. Spillere generelt holde styr på sine nivåer ved å legge dagens kjendis nivå kortet med forsiden opp, med de andre nivåene ansiktet ned under den.

Kamp

Når en spiller velger å angripe en motstander, blir spilleren angrepet (forsvarer) trekker tre kort. Du kan angripe en spiller ved å spille en kamp kort fra din hånd, ved hjelp av et ansikt-up ikke-kamp-kort hvis det gagner et angrep, ved hjelp av en strøm fra hovedkjendiskort eller forkaste et kort fra hånden din for å aktivere en Final fysisk angrep . Forsvareren kan prøve å blokkere angrepet med et kampkort fra hennes hånd, en ansikt-up ikke-kamp-kort eller et kjendiskort makt. Skade tatt av forsvareren kan resultere i en av tre ting: redusere effekttrinn, redusere sinne og / eller forkaste kort fra kortstokken. Forsvareren kan nå velge å slå tilbake, og ble den angriper (alle reglene gjelder). Combat fortsetter til begge spillerne passere på å angripe; på dette punktet den opprinnelige angriperens tur slutter.

Vinne

Du kan vinne spillet ved å slå de andre spillerne, som elimineres når alle kortene i sine dekk blir forkastet. Du kan også vinne ved å heve din viktigste kjendis til sitt høyeste nivå; men hvis en spiller høyeste nivået er høyere enn for de andre i spillet, kan bare at spilleren vinne på denne måten. Den andre måten å vinne er å fange alle de syv Dragon Ball-kort og plassere dem alle med forsiden opp foran deg. Du kan ta en Dragon Ball-kort fra en spiller hvis ditt angrep forårsaket spilleren å kaste fem kort fra kortstokken. Enkelte allierte kan også fange en Dragon Ball ved å angripe en Hoved-kjendiser som resulterer i å forkaste en kort; de kan ta Dragon Ball i stedet for å tvinge kast. Det er også fange kort som tillater en spiller å ta et Dragon Ball.