Dragonball GT-kort Spilleregler

Dragonball GT-kort Spilleregler


Den "Dragonball Z" anime er en av de mer vellykkede japanske show i Amerika. Det har blitt så vellykket at det klart overgangen til en verden av collectible kortspill. Den "Dragonball Card Game" har hver karakter og sine trekk, og tilbyr et bredt utvalg av strategier og korttyper. Den "Dragonball GT" utvidelse følger de grunnleggende reglene i den opprinnelige, og legger flere kort og effekter.

Grunnleggende Deck

Hvert dekk må bestå av nøyaktig 40 kort. Det kan være opp til 25 Warrior kort per dekk. Hver spiller kan bare holde tre kort med samme tittel i hans dekk.

kort~~POS=TRUNC typer~~POS=HEADCOMP

Det finnes fire typer kort i spillet.

Teknikken kort gjenspeiler kamp krefter "Dragonball" universer. Spillerne bruker Chi for å øke kraften i sine angrep mot sine motstandere.

Warrior kortene representerer de enkelte jagerfly av "Dragonball" verdener. Disse kan være kombinert med Teknikk kort for å påføre skade på en motstander.

Aktivitetskort reflektere ulike plott av anime. Disse hendelsene kan forbedre en sving (hver effekt er forskjellig), slik at spillerne kan få overtaket i en kamp.

Ønskeliste kortene er svært lik aktivitetskort ved at de hver bære effekter som kan forbedre en sving. De skiller seg fra aktivitetskort, men i hvor mye de koster, og de er mye vanskeligere å bruke.

Spill Mat og tilbehør

The Starter Deck kommer med et spill matte (området der du spiller spillet). Når to spill matter er koblet til, er feltet offisielt i spill.

Det første sporet kalles Planet-området. Det er der du plasserer dekk i starten av spillet. Til høyre for planeten området er Forkast-området, hvor alle kasserte kortene legges. Til venstre for planeten området er Deployment området, som er der Warrior og tilstelninger kortene legges. Den midterste av de tilkoblede spillet matter er slaget området, der begge spillernes lag kjempe. Når en kriger eller hendelse kort som du styrer fjernes fra enten Deployment eller Battle områder, er at kortet anses å bli fjernet fra spillet.

Under Planet området er Chi-området, hvor alle kostnader er betalt. Den høyre side av spillet matten er for Planet Damage. Kort som er plassert i dette området er alltid plassert ansiktet ned, og kan ikke vises.

Hver Starter Deck kommer også med en Dragon Coin Sheet (for totalt syv mynter). Disse er ment å symbolisere effekter som oppstår i spillet.

Starte spillet

Hver spiller stokker sin dekk. Etter at dekk har blitt stokket, trekker hver spiller seks kort fra hans dekk og holder dem i hånden. Spillere kan plassere opptil tre Ønskeliste kort med billedsiden ned på spillet matten. Den forutbestemte starter (den første personen til å tilkalle en Warrior) legger et nytt kort til hånden.

Spilleren går nå Charge Step. Han kan nå velge å gjøre noe av det følgende: Kast den øverste kortet i stokken til Chi-området, kaste noen kort i hånden til Chi-området eller bestemme seg for ikke å kaste noen kort til Chi-området.

Distribusjon og Battle

Spilleren går nå Warrior Step, der han kan sende en kriger fra sin hånd på blåses opp. Bare én Warrior kan innkalles per tur, og at Warrior navn kan ikke allerede være på banen. Eventuelle hendelser kan også spilles i løpet av dette trinnet.

Det neste trinn, Battle, har flere komponenter. En spiller kan angripe motstanderen ved å sende ut et Team. Tre lag kan sendes til angrep per tur. Spilleren må velge en kriger til å være leder for hvert lag, og linje de andre kortene opp bak den. Denne linjen kan ikke endres i løpet av samme slaget Trinn at det er sendt ut.

Forsvars fase og uhindret Teams

Den forsvarende spiller kan sende ut samme antall lag som angriperen har sendt, eller ikke sende ut noen klubber i det hele tatt. En forsvarende laget kan ikke forsvare mer enn en angripende lag. Hvis det ikke er forsvarende lag, så det angripende lag anses å være uten motstand og kan avtale direkte skade på Planet basert på teamet Power. Dette bestemmes som sjef Warrior "Combat" + Support Warrior "Support" (begge merket tydelig på kortet).

Hvis Team Strømmen er på fire eller lavere, og spilleren for Normal Planet Skade lik ett kort. Den skadede spilleren må bevege det samme antall kort (i dette tilfellet en) fra sitt dekk til planet skadeområdet. Alle kortene flyttet må forbli skjult.

Hvis Team Strømmen er på fem eller høyere, er det anses å være ødeleggende Planet Skader og spilleren må flytte to kort til Planet Damage området. Når en spiller har 10 kort i Planet skadeområdet, mister han spillet.

Motsatte Lag og Damage

Hvis en forsvarspiller har et team, men da angrip anses å være imot. En Showdown må nå skje for å finne ut hvilken side vil vinne. Showdowns er basert på Team Strøm formelen nevnt ovenfor. Teamet med minst mulig av Team Power er beseiret, og leder Warrior av at Team mottar en skade. Hvis teamet Strøm forskjellen er fem eller mer, så hodet Warrior av det tapende laget får to skader. Hvis laget Powers er like, så både hode Warriors får en skade.

En skadet Warrior (en skade) er plassert horisontalt på spillet matten. Når som Warrior er skadet igjen, som Warrior slått ut og blir umiddelbart sendt til Chi-området. Noen kort kan helbrede dine Warriors, og tillate dem å bli byttet tilbake til den vertikale, normal posisjon.

På slutten av denne fasen, er det nå motstanderens tur til å tegne og angrep.

Å få Dragonball Mynter

Når en forsvarer får Planet Skade, kan han velge Warrior med minst mulig Dragonball mynter og legge til en annen mynt til det tegnet. En karakter kan bare har totalt syv mynter. Disse myntene er nødvendig for å bruke Ønskeliste kort, og er svært verdifull.