Earth Simulator Spill

Earth Simulator Spill


Simulering spill dekker omtrent alt som kan simuleres, men kanskje det mest ambisiøse er titlene som prøver å simulere vår egen planet. Gitt kompleksiteten at slike bestrebelser medfører det er ingen overraskelse at det er ikke mange spill som har forsøkt dette feat. Noen Earth simulator spill fokusere på planeten og miljø, mens andre konsentrere seg om økosystemene, men alle av dem la skjebnen til en hel planet og dens arter i dine hender.

SimEarth: The Living Planet (PC)

SimEarth: The Living Planet er et ambisiøst simulering som ble utgitt av Maxis i 1990. skaperen Will Wright, er kjent for sine grundige simuleringsspill som Sim City og The Sims, men SimEarth er langt mer komplisert enn noen av hans andre titler. Spillerne må administrere en hel planet mens utviklende liv på den, slik at de klarer å nå stjernene et sted under verdens 10 milliarder års levetid. Med muligheten til å bokstavelig talt flytte fjell og slippe løs katastrofer som global oppvarming, krig og hungersnød, omfanget av dette spillet var enestående for sin tid. Publikasjoner som Entertainment Weekly tildelt det en poengsum på 83 av 100. Det er imidlertid en av de minst vellykkede oppføringer i simuleringen serien av Maxis. Noen av spillets ideer som utvikler seg livet fra encellede organismer, men var polert og gjenbrukt for mer moderne titler som Spore.

SimLife: The Genetic Playground (PC)

Lansert i 1992 av Maxis, SimLife: The Genetic Lekeplass utfordret spillerne til å skape og opprettholde et fungerende økosystem. Ved å tillate spillere å leke seg med genetikk av dyr og planter de kunne se om sine kreasjoner kunne overleve i jordens ulike miljøer. Foruten å simulere Earth, kan spillerne også skape nye verdener for å se om Earth liv kunne opprettholdes på den. På grunn av den kompliserte saks SimLife var aldri veldig populær, og kan være vanskelig å spore opp.

Spore (PC)

Denne tittelen fra Maxis 2008 bruker noen ideer fra sin SimEarth spillet, men strimler alt ned til det grunnleggende for å gjøre det mer moro. Starter ut som en mikroskopisk organisme, spillerne må utvikle sin skapning gjennom ulike stadier av livet. Spillerne er i stand til å skape en sivilisasjon og til slutt forlate planeten og gå ut i verdensrommet. Spillet dekker mange sjangere som sanntidsstrategi og rollespill, og er veldig åpen slutt. Mens Earth simulerings aspekter av spillet er ikke veldig realistisk, trenger spillerne har muligheten til å designe og kontrollere alt. Dette inkluderer innbyggerne, deres bygninger, kjøretøy og planter ved hjelp av "skapning skaperen" funksjon i spillet. Den elektroniske aspekter av spillet også sørge for at de valgte klima er befolket av kreasjoner fra andre spillere som er lastet ned fra Internett basert på deres egnethet for din spillverden. Spillet har fått stort sett positive anmeldelser med score som 9.3 av 10 fra Impulse Gamer.