Easy Gym Games for Kids

Easy Gym Games for Kids


Aktive barn er sunne barn, så oppmuntre barna til å spille enkle treningsspill. Fysisk aktivitet hjelper barna holde seg i form, ha det gøy og lære nye ferdigheter. Gym spill også hjelpe barn øke deres fysiske evner, koordinasjon og utholdenhet. Spill som involverer flere spillere også hjelpe barna utvikle sosiale ferdigheter de kan ta med seg ut av treningsstudio.

Dodge ball

Del barna inn i to lag. Hvert lag får halvparten av treningsstudioet eller spillefeltet. Målet er å få det andre laget "ut" ved hjelp av seks mellomstore gummibelagt eller tyngre plastballer. Plasser de seks baller er i midten av treningsstudio. På den avtalte signalet, siv hvert lag ballene og griper det de kan før du trekker deg tilbake til sin side. Du kaster ballen i motstanderlagets medlemmer. Hvis noen fanger det eller blir truffet under skuldrene, før ballen spretter, er han ute og må forlate banen. Alle aktive spillere må holde seg på sin side og innenfor grensene.

HEST

Dette spillet kan spilles med to eller flere spillere, og alt du trenger er en basketball og bøyle. Den første barnet forsøker å lage en kurv. Hvis hun gjør det, tjener hun bokstaven "H" og det neste barnet skal imitere handlingene til den forrige spilleren, mens du prøver å gjøre det samme kurv. Hvis barnet ikke gjør det han tjener ingen bokstav og den neste spilleren får å prøve sin egen kreative skutt. Som barn gjør kurver, legger han til sine brev. Det første barnet å få alle fem bokstaver, staving "Hest", vinner. Resten kan fortsette helt til alle spillerne får de fem bokstaver, eller spillet kan ende med den første vinneren.

Hula contortion

Del klassen inn i grupper på fem til ti barn. Pass rokkeringer ut til hver gruppe slik at hvert barn har en, bortsett fra hver gruppe er "det". Få barna til å bo i nærheten av sin gruppe, men plassen seg ut slik at ingen hula hoop er rørende. Barna kan holde bøylen likevel de vil, så lenge det er midje-nivå eller lavere. Når alle er på plass, må barna fryse. Du blåser en fløyte, og "det" må gå gjennom hver bøyle i sin gruppe ved hjelp av ulike bevegelser, som hopping, krypende eller høy-stepping. Den første gruppen for å få sin "it" gjennom alle sine hoops vinner. Dette fungerer også som en tidsbestemt spill. Enhver gruppe som fullfører oppgaven innen en viss mengde minutter kommer til å prøve det igjen. Gruppene som ikke fullfører hula-hoop kurs på tid er ute av spillet.