Elektronisk dartskive Games

Elektronisk dartskive Games


Ifølge forfatteren James Masters i sin artikkel "The History of Dart og annen nyttig informasjon", den første referansen til runde dart vises i to tidsskrifter datert 1819. Referert til som Puff og Dart, spillet som kreves spillerne til å bruke en blowpipe til skyte en pil på et mål av konsentriske ringer. Spillet dart har utviklet seg kraftig siden denne tidlige versjonen, og nå flere versjoner av spillet eksisterer. Elektronisk dartboards gi spillere en lett-å-bruke system for å oppnå en rekke dart spill.

"301"

I "301", hver spiller starter spillet med 301 poeng, og hensikten med spillet er for spillere å senke sin poengsum til 0. For hvert nummer en spiller treffer, som totalt er trukket fra hennes totale poengsummen. For eksempel, hvis en spiller slår en dobbel 20, en 17 og en 2, totalt 59 poeng fjernet fra hennes totale poengsummen. For å vinne spillet, må en spiller score nå nøyaktig 0. Så hvis en spiller har 17 poeng igjen, må de treffer en 17, eller to eller tre tall som tilsvarer 17, for å vinne. Hvis de spiller scorer mer enn 17 poeng i en runde, tilbakestiller hennes poengsum til 17.

"Cricket"

I motsetning til "301", gjenstand for "Cricket" er for en spiller å score flere poeng enn motstanderen. Scoring i spillet gjøres ved å trykke tallene 15 til 20 og blinken. Når en spiller har truffet på et nummer eller okser-øye tre ganger, begynner han å score poeng hver gang han treffer det nummeret etterpå eller score et annet blinken. En spiller kan fortsette å score på et nummer eller okser øye til sin motstander treffer det samme antall tre ganger selv eller scorer tre okser-øyne. På dette punktet, er at en del av styret anses som "lukket", og ingen kan score på den delen lenger. Når alle tall og okser-øyne er "stengt", spilleren med høyest poengsum vinner.

"Big Six"

Ligner på basketballkamp "Horse", "Big Six" krever spillerne å treffe samme sted på dartbrett som sin motstander gjør. Før spillet begynner, må spillerne bli enige om hvor mange "liv" hver spiller får i løpet av spillet. Når antall "liv" er avtalt, må spilleren en treffer en enkelt seks, ikke dobbel eller trippel poengsum, med en av sine tre første dart. Hvis spilleren ikke klarer å treffe en eneste seks de mister en av sine liv. Hvis spilleren lykkes treffer en enkelt seks, neste dart kastet bestemmer hvilke nummer hennes motstander må treffe på hans neste sving. Spillet slutter når en spiller mister alle sine "liv."

"Morder"

Hver spiller begynner spillet ved å kaste en dart på en rekke på brettet. Uansett hvilken nummer en spiller treffer blir hans tildelte nummeret gjennom resten av spillet, og ikke to spillere kan ha samme nummer. Når hver spiller har sin tildelte nummeret spillet begynner. En spillers primære mål når spillet begynner er å treffe den doble delen av nummeret hans. Når det er gjort, blir den spilleren en "killer". En "killer" kan eliminere en av hans motstandere "lever", som tall mellom 6-14, avhengig av hva som ble avtalt i forkant av spillet, ved å treffe sine tildelte nummer. Spillerne bytter på å kaste tre piler hver på bordet, og den siste spilleren med "liv" gjenværende vinner.