Elektroniske Battleship Game Instruksjoner

"Elektronisk Battleship" bruker en programmerbar datamaskin som lagrer spillernes skips steder og bruker lydeffekter for å indikere skudd og treffer i spillet, og legger litt mer stil til spillet. Du og motstanderen programmet spillet datamaskin med plasseringen av de fem skip - transportøren, slagskip, ubåt, ødeleggeren og PT båt - og deretter elektronisk inn dine bilder mens du spiller. Det finnes to metoder for å programmere datamaskinen - instant programmering og manuell programmering.

Instant Programming

Du trenger koden boken som følger med spillet for umiddelbar programmering. Bla gjennom de 100 mulige oppsett i boken, velger en og sette opp skipene dine på nett i disse stillingene. Slå den hvite "On / Off" bryteren til "On", lytt etter sonar lyd og snu "Load / Go" bryteren til "Load". Skyv den gule knappen for å "CM", trykker du den og trykker deretter på den røde "Fire" -knappen. Skriv inn bokstaver / tall koden for oppsettet du valgte ved å skyve den blå knappen til riktig bokstav og trykke den, og deretter trykke på den gule knappen i riktig nummer plassering. Trykk på den røde "Fire" -knappen og vent på pipetonen, etterfulgt av en "hyle" lyd for å indikere at koden har blitt programmert.

manuell programmering

For å programmere skips steder manuelt, må du taste inn koordinatene for hver del av hvert skip; Dette er 17 stillinger i det hele tatt. Slå på "On / Off" bryteren til "On", "Load / Go" bryteren til "Go" og den gule knappen for å "CM." Plasser fem skip i noen steder du vil ha på rutenettet. Skriv inn nett steder at hvert skip opptar ved å skyve og trykke på den blå knappen i riktig bokstav flekk og den gule knappen for riktig nummer. Trykk på den røde "Fire" -knappen etter inn hver koordinat. Du skriver inn fem steder for transportøren, fire for slagskipet, tre hver for ubåten og destroyer, og to for PT båten. Når du har angitt alle 17 koordinater riktig, vil en "hyle" lyd bekrefte det.

Spillets

Skyv "Load / Go" bryteren til "Go" og bestemme hvilken spiller går først. På din tur, skriver en bokstav / tall koordinere med de blå og gule knapper akkurat som du gjorde under programmering og trykk på "Fire" -knappen. Du hører lyden av en rakett ble avfyrt. Hvis motstanderen din båt er på det punktet, vil du høre en eksplosjon lyd og at plassen vil blinke på motstanderens bunnrist. Motstanderen forteller deg hvilken båt du treffer og plasserer en rød pinne på båten i dette området; du vil plassere en rød pinne på det stedet på toppen rutenettet. Hvis du ikke hørte en eksplosjon, skutt savnet; plassere en hvit pinne på at plasseringen på toppen rutenettet. Spillere alternative svinger med ett skudd hver. Når en spillers skip er senket fra å ta treff i alle sine flekker, erklærer at spilleren det. Den første spilleren til å synke alle fem av motstanderens skip vinner.