Elektroniske Battleship Regler

Elektronisk Battleship er en datastyrt versjon av den populære Milton Bradley spill som involverer to spillere gjette plasseringen av hverandres skip for å gjøre strategiske angrep. Spillet benytter fire firkantede rutenett som er identifisert av bokstaver og tall. På ett rutenett, arrangerer spilleren sine skip, og på et annet nett, prøver spilleren å spore skipene til den andre spilleren. Med elektronisk slagskip, mange av de samme reglene gjelder som originalen, men det finnes også tre andre typer spill som kan spilles, samt en sjanse til å konkurrere mot datamaskinen.

Innhold og Assembly

Innholdet i spillet inkluderer baseenheten, target grid skillelinjen, 168 hvite knagger, 84 røde knagger, 10 plast skip og batteridekselet. I batteriluken er batteriholderen, der fire AA-batterier må settes inn for å spille spillet. Spillet er da først monteres ved å skyve målet rutenettet skillevegg i midten av spillbrettet basen. Posen ti plast skip skal omfatte to av hvert skip, som er operatør, slagskip, ubåt, ødeleggeren og patruljebåt. Hver spiller tar deretter 84 hvite knagger og 42 røde knagger.

programmering Ships

Spillerne må først bestemme hvem som er Task Force One og som er Task Force Two. For den spilleren som er Task Force One, det er hans eller hennes plikt å trykke på "On" knappen på siden av spillbrettet. Du vil høre en stemme si: "Velg spill." Du må da trykke på knappen en for å velge det første spillet. Når du hører spillet sier "Velg spiller," du må trykke på to knapper for å velge to spillere. Du vil da høre, "Task Force One, skriv inn bokstav og nummer." Velg en plassering mønster for skipet ditt før du strategisk plassere dem på rutenettet for skip. Skriv inn bokstavene og tallene du befinner deg, og trykk på "Enter" -knappen. Motstanderen vil da bli bedt om å gjøre det samme.

Firing en Missile

The Task Force One spiller begynner spillet ved å plukke et mål hull til å feste en hvit pinne inn på målet rutenett, som ligger i øverste høyre hjørne av spillbrettet. Målet er identifisert av en bokstav og et tall. For eksempel D-2 er en mål-identifisering. Denne plasseringen er der du ønsker å avfyre ​​en rakett for å angripe motstanderen. For å avfyre ​​en rakett, må du taste inn bokstaver og tall fra målet og trykk deretter på "Fire" -knappen. Du vet at du treffer motstanderens skip hvis du hører en eksplosjon i spillet. Hvis du hører bare rakett ble avfyrt av og ingen eksplosjon, så du ikke treffe motstanderen. Den pinnen er igjen i målet rutenettet for å indikere et område som ikke ble truffet. Etter hit eller savner, blir det den andre spillerens tur.

Å vinne et spill

Målet med spillet er å senke alle motstanderens skip. For å gjøre dette, når du treffer en del av et skip, må du erstatte den hvite pinnen med en rød pinne. Når hele skipet er fylt med røde knagger vil det bli senket og maskinen vil kunngjøre at du senket en av motstanderens skip. Den spilleren som senker alle fem av de andre spillernes skip første er vinneren. Datamaskinen vil kunngjøre arbeidsgruppe som har en, og sangen "Kraner" vil spille for taperen.

andre spill

Spill to ligner på spillet en, men i denne versjonen spilleren kan fortsette å skyte så mange raketter før han eller hun savner. For eksempel, hvis Task Force One spiller gjør en hit med det første målet, kan hun fortsette å spille. Den andre spilleren vil da ha hans eller hennes tur når den første spilleren har gått glipp av et mål. For spillet-tre versjon, tar hver spiller en sving for hvert skip som ikke har blitt senket. Et eksempel er hvis Task Force Two spiller har fire skip som ikke er senket, så han eller hun får lov fire svinger på en gang. Spill fire er den mest avanserte versjonen som det lar spillerne lage sine egne utløsingsregler og bytter den rekkefølgen som spillerne vil.