Enkle regler for Dungeons & Dragons

Det er mange spesialiserte regler for Dungeons & Dragons for å løse de mange forskjellige handlinger kan en spiller ønsker å ta. Kjernen regel er imidlertid er ganske enkel. D & D bruker d20 terninger mekaniker, noe som betyr at alle ruller er basert på resultatet av rullende en enkelt 20-sided dø. Dette gjelder for alle kamp, ​​ferdighetsprøver og sparing kaster. Resultatet av rullen blir endret av andre faktorer, avhengig av hvilken rullen er for. En rull med 20 (før modifikatorer) kalles en naturlig 20 eller et kritisk treff. En kritisk treff er en umiddelbar suksess, uansett hva målet antall var. For en mer omfattende, men likevel forenklet versjon av reglene, se hurtigstart reglene.

angripe

I kamp, ​​tegn legge en modifikator, basert på en relevant ferdighet, deres d20 roll. For grunnleggende våpen angrep, er dette den styrken modifier. For makter, sjekk sin beskrivelse for det aktuelle modifier. Dette tallet (roll pluss modifiserende middel) blir sammenlignet med et destinasjonsnummer. For de fleste angrepene dette kommer til å være rustning klasse. For staver og andre krefter, kan det være heltemot, viljestyrke eller refleks. Hvis nummeret som spilleren rullet er høyere enn tallet for målet, og spilleren har lykkes og får å rulle skade. Hvert våpen og makt vil angi antall og størrelse på dør (eller terninger) som må kastes. Resultatet trekkes fra målets Hit Point totalt.

Flytt, Minor, Standard

Under kamp, ​​kan hver karakter ta tre handlinger, en av hver i følgende kategorier: trekk, små og standard. Et trekk handling betyr at du kan bevege figuren din en rekke ruter opp til hastigheten. Løping og lading er andre flytte handlinger med bestemte regler. En mindre tiltak kan være å laste en armbrøst, tar ut en trylledrikk, eller tenne lys. En standard handling omfatter alle angrep og krefter (med mindre annet er spesifisert i kraft beskrivelse). En spiller kan også velge å lage to move handlinger, eller to mindre handlinger og et trekk handling.

ferdighetsprøver

Det er 17 karakter ferdigheter i D & D. Disse ferdighetene har en poengsum basert på om karakteren har valgt å trene i denne ferdigheten og modifiserings av evnen at ferdigheten er basert på. Trening gir fem poeng, mens modifier vil fortsette å stige som tegnet gevinst nivåer og ferdighetspoeng. Når et tegn trenger å bruke en av disse ferdighetene, ruller hun en d20, legger dyktighet poengsum og sammenligner dette tallet til et mål nummer. Målet antall er satt av dungeonmaster og er basert på oppgavens vanskelighetsgrad, samt eventuelle miljømessige faktorer DM kan føler er relevant.

Døden, døende og Saving Kaster

En karakter som har blitt redusert til null poeng er ikke død. Han er bevisstløs og må gjøre et sparkast for å unngå døden. En sparer kast har et mål nummer 10. Hvis spilleren ruller en 10 eller høyere, har han eller hun lyktes. En bevisstløs karakter må fortsette å gjøre sparing kaster mot døden hver runde før han kan bli helbredet eller til kamp ender, avhengig av hva som kommer først. Hvis spilleren unnlater sparing kaste tre ganger, da hans karakter er død. Døde tegn kan oppstå ved enkelte prest magi og ritualer om det er jordiske levninger. Tegn er ofte nødvendig for å gjøre sparing kaster til slutt spell effekter. Hvis han mislykkes, fortsetter effekten til neste sving, når han kan prøve på nytt.