Enorme Tegnene 'Base Speed ​​i "Dungeons & Dragons"

Enorme Tegnene 'Base Speed ​​i "Dungeons & Dragons"


Bevegelse i "Dungeons & Dragons" rollespill er en viktig del av kamp. Mange spillere velger å bruke miniatyrer og en sekskant leke matte for å symbolisere kamp. Spillere kan velge å flytte, angripe, løpe vekk, støpte staver, eller utføre mange andre handlinger. Hver sekskant på matten representerer 5 fot bevegelse. De fleste erfarne D & D spillere vet at bevegelsen hastigheten på mellomstore skapninger er 30 fot i en seks andre sving. Men hva med bevegelseshastighet av større skapninger?

Base Speed

"Dungeons & Dragons" oppfordrer spillerne til å tilbringe tid i samspill med omgivelsene og tegn som Dungeon Master har skapt. Men kamp er fortsatt en stor del av spillet. Når du oppretter egendefinerte monstre eller ikke-spillbare figurer du trenger for å vurdere bevegelseshastighet for større skapninger. Store monstre har en base bevegelseshastighet på 50 fot per seks sekunder. Hvis du bruker en standard sekskant matte, betyr det at et stort monster kan flytte 10 hexes per seks andre sving.

Rustning

Enorme humanoids, som kjemper, kan bære rustninger. Dette rustning gjør disse skapningene vanskeligere å treffe ved å øke sin rustning klasse. Å treffe en fiende, tegn må møte eller overgå deres rustning klasse ved å rulle en 20-sided dø og legge eventuelle angrep bonuser. Økende din rustning klasse ved en reduserer generelt sjansen for å bli truffet av fem prosent. Handelen av er at tyngre rustning begrenser hastigheten. Dette er like sant for enorme monstre som det er for spillerne. Giants iført rustning har en bevegelseshastighet på 30 fot eller 6 hexes per seks sekunder.

Svømming og Flying

Basen land hastighet for store skapninger kan være 50 fot, men hva om monstrene er luftbåren eller kan svømme? Det er få dyr som er både stor, 16 til 32 fot over eller høye, og luftbårne. Eldre dragene er ett eksempel på en stor skapning som kan fly. Enorme flygende skapninger kan fly i en hastighet på 150 fot eller 30 hexes per seks andre sving. Store monstre som kan svømme kan svømme med en hastighet på 60 fot eller 12 hexes per seks andre sving.

Hustle versus Sprint

Basen hastigheten på en skapning kalt sin "kjas hastighet." Dette er den hastigheten som den beveger seg i en styrt kampsituasjon. Flytte fulle kjas hastighet i en runde tar hele svingen. Du kan gå på halv at fart og fortsatt ta en halv-action. Turen hastighet av enorme skapningene er 25 fot per seks sekunder. Store skapninger kan også kjøre på 75 fot per tur eller sprint med en hastighet på 100 fot per tur. Disse hastighetene er modifisert på noen bonuser eller straffer på jobben.