Flash-kort spillet ideer

Flash-kort spillet ideer


Flash-kort er et fast innslag i mange klasserom. Hands-on læring er viktig, men noe informasjon trenger bare utenatlæring. Flash-kort er nyttige fordi de gir repeterende praksis for hva emnet du underviser. Du kan kjøpe kommersielt produsert flash-kort eller lage din egen, ved hjelp av indekskort eller kartong kutt i rektangler.

Jorden rundt

Around the World er et populært spill som fungerer godt i alle grupper. Alle spillerne sitter i en sirkel, enten på stoler eller på gulvet, slik at alle kan se flash-kort lett. En person starter som utfordreren. Han står bak en av de sittende spillere i sirkelen. En flash-kort vises. Den første av disse to spillerne til å svare på spørsmålet på flash-kort er vinneren av denne runden. Hvis utfordreren vinner, flytter han videre til neste person i sirkelen og utfordrer henne på neste spørsmål. Dersom du sitter barnet vinner, slår hun steder, og blir den nye utfordreren, som starter med neste person i sirkelen. Målet er å gjøre det hele veien rundt sirkelen som utfordrer uten at noen slår deg til det riktige svaret.

Flash Card Match

Flash-kort fungerer godt for en hjemmelaget passer spillet. Lag et sett med svarkort for å gå med flash-kort. Studenter matche svarkort med de tilsvarende flash-kort. Du kan også spille dette spillet som de klassiske Memory eller konsentrasjon spillet. Kortene er snudd opp-ned, med spillerne tar svinger flippe over to kort av gangen. Målet er å finne den flash-kort og et svar.

Flash Card Fetch

Dette spillet starter med alle flash-kort spredt ut på gulvet. Læreren peker ut en bestemt flash-kort, og studentene må rykke ut for å finne riktig kort. Hvis du arbeider med matematikk flash-kort, kan du ringe ut svaret på problemet, og har elevene finne flash-kort med tilsvarende matematisk problem. For ord eller brev flash-kort, bare si ordet eller brev, og har studentene finner den. Den første personen til å finne kortet vinner et poeng.

Stand Up, Sitt Ned

Dette spillet deler elevene inn i to lag med like tall. Alle begynner å stå opp. Læreren begynner med den første personen på et av lagene. Hvis han svarer på flash-kort problemet riktig, han er fortsatt stående. Hvis svaret hans er feil, setter han seg. Dette fortsetter med læreren beveger seg frem og tilbake mellom lagene før alle har hatt en sjanse. Et punkt er opptjent for hver person som fortsatt står. Du kan spille så mange runder som du vil.

basketball

En liten basketball bøyle i klasserommet brukes til dette spillet. Du kan også bruke deler av sammenkrøllet papir for ballen og søppelbøtta for kurven. Den første spilleren må svare på flash kortet riktig før du tar en kurv. Hvis hun svarer feil, har hun ikke får en sjanse til å skyte. For å tjene et punkt, må spilleren gjøre kurven.

Sant eller usant

For dette spillet, angir du en "ekte" og en "falsk" området i rommet. Dette kan være så enkelt som å ha barn beveger seg til den ene siden av rommet for "sann", og den andre siden til "usann". Læreren viser en flash-kort og sier et svar. Studentene avgjøre om svaret læreren sier er riktig eller ikke. Dersom studentene tror svaret hun sa var det riktige svaret, de flytter til den utpekte "true" plassering i rommet. Hvis læreren sier feil svar, elevene flyttes til "false" plassering.