Flyt Kortspill for tredje klasse

Flyt Kortspill for tredje klasse


Tredje klasse elever lærer å lese noveller. Flytende lesere leser med følelser og uttrykk. Praksis hjelper studentene til å bli flytende lesere og for å utvide sitt ordforråd. Kortspill kan hjelpe tredjeklassinger med dette mens også slik at de kan ha det gøy. Foreldre og lærere kan lage morsomme kortspill som bruker indekskort og en markør.

Spelling Match

Spill staving kamp spill som ligner på kortspillet "Rummy". På blå kartotekkort, skrive ca 40 fonogrammer, eller slutter bokstavene i ord, for eksempel -eet, -ock, -ine, og -ame. Bruk hvite kort til å skrive blandings bokstaver som samsvarer med fonogrammer å danne fullstendige ord, for eksempel str-, Cl-, BR og SH-. Deal like mange blå kort til hver tredje klasse student. Elevene deretter bytter på å tegne et hvitt kort. Spilleren prøver å matche hvitt kort med et fonogram i sin hånd for å danne en komplett ord. Hvis de ikke kan danne et ord, er det hvite kortet plasseres med forsiden opp ved siden av stabelen og den neste spilleren kan bruke dette kortet eller tegne en annen fra bunken.

Reading Race

Lag to hauger av lesekort med ett ord på hvert kort. Skriv ord fra tredje klasse ordforråd og staving lister, for eksempel gress, vel, bøye, lukt, fiske og kattunger. To studenter spille mot hverandre og mot klokken for å se hvem som kan lese flest ord i ett minutt. Har en student være tidtakeren ved å bruke en stoppeklokke eller en egg timer satt til ett minutt. Studenten begynner å lese kortene så fort hun kan når klokken begynner. Hvis leseren ikke kan lese et ord, er det plassert nederst i bunken, og han fortsetter å lese med det neste kortet. Studentene deretter bytte plass. Studenten som leser flest kort i ett minutt vinner.

X-spill Card Game

Skriv noen vanlige ord som elevene har studert på kartotekkort, som plast, super, blyant, hund, bruk, buss og glidelås. Tegn en stor rød "X" på en fem eller seks kartotekkort, og plassere alle kortene i en stor plastbeholder. Bland kortene opp ved å riste beholderen. To eller flere elever bytter på å trekke et kort ut av beholderen og lese ordet. Studenten holder ord hvis hun leser det riktig, eller setter den tilbake i beholderen dersom han ikke leste det riktig. Hvis en student trekker en "X" kort, må han passere en av sine kort til spilleren på hans venstre og sette "X" kortet til side. Vinneren er student med flest kort når beholderen er tom.

Castle Race Card Game

Skriv korte setninger på kartotekkort og sette disse kortene med ansiktet ned på et bord. Plasser en boks fylt med sikringsanlegg byggesteiner, som for eksempel tømmerbygning leker eller sammenhengende blokk leker ved siden av kartotekkort. Elevene bytter på å trekke et kort og leser setningen. Dersom en student leser setningen riktig, får hun to byggeklosser. En feil lesing krever at studenten å gi en byggestein til studenten til venstre for å lese. Studenten med den høyeste slottet etter at alle kortene har blitt lest er vinneren.