Forretnings Simulering Spill

Forretnings Simulering Spill


Siden den første kommersielt tilgjengelige Monopoly utgave tilbake i 1930, har virksomheten simuleringsspill utviklet seg til nøyaktige skildringer av virkelige næringslivet. Cutting edge 3D-miljøer på multi-player online bedrifts verdener gi spillere av det 21. århundre følelsen av å være ansvarlig for skjebnen til en liten venture eller en massiv konglomerat. Imidlertid har de grunnleggende elementene i forretnings simulatorer forblitt den samme, sammen med betydningen av slike spill som pedagogiske verktøy.

Begrepet Forretningssentre

Forretningssimuleringsspill gir spilleren muligheten til å starte fra små kår og nå toppen av den finansielle verden eller begynne som leder av en massiv organisasjon og hjelpe den beholde sin posisjon. Den viktigste funksjonen av spillene er penger, kjører ut av noe som resulterer i en "Game Over" skjerm. Spill kan ha et element av flaks, slik tilfellet var med klassiske brettspill når spilleren måtte kaste terningen, eller bare er avhengig av spillerens avgjørelser - den utbredte metoden for å spille på datamaskinen forretnings simulatorer.

Mest populære Forretnings Simulering Spill

Monopol er uten tvil en av de mest populære forretningssimuleringsspill, med mer enn 275 millioner spill solgt over hele verden, fra 1935 til 2011. Med fremme av datamaskiner, forretnings simulatorer dukket opp i "tycoon" format, med spillere som er gitt en bestemt virksomhet, eller en bestemt type virksomhet. Disse spillene inkluderer Roller Coaster Tycoon, Flyplass Tycoon og Restaurant Empire. Forretnings simulatorer fokuserer mer på bedriftens konkurranse i et fritt-for-alle-miljø omfatter Kapitalismen og den elektroniske massive multi-player spill, Industri Masters.

Forretnings simulatorer som pedagogiske verktøy

Selv de enkleste forretnings spill lærer spillernes spørsmål som sparer penger, investere, sikre bedriften og takle uventede situasjoner. Spesielt unge spillere med lite erfaring om hvordan penger og virksomheten fungerer kan lære om slike emner samtidig ha det gøy å spille spillet. Erkjenner verdien av slike spill som gir naturtro erfaring fra næringslivet, organisasjoner som International Simulation and Gaming Association (ISAGA) aktivt argumentere for bruk av forretnings simulatorer i utdanning.

Svakheter business simuleringer

Forretningssimuleringsspill gi et realistisk syn på bedriftens verden, men de mangler element i konstant endring som er utbredt i næringslivet. Nye forretningsmodeller stadig oppstår som en følge av nye teknologiske fremskritt (e-handel og sosiale nettverk for eksempel), med eldre spill ikke klarer å fange opp med endringene. I tillegg simulatorer mangler elementer som kan bremse ned tempoet i spillet, men er viktig i virksomheten, for eksempel administrasjon relasjoner med ansatte, bruk av offentlige tilskudd og handel i flere valutaer.