Forskjellen mellom PAL og NTSC spill

Forskjellen mellom PAL og NTSC spill


Hjem video gaming er et verdensomspennende besettelse, og nesten alle land har noen form for videospill samfunnet. Med denne fascinasjonen kommer en økt bevissthet om forskjellene mellom ulike spillområder. En av de største divisjonene er mellom PAL og NTSC territorier. Begrepene "PAL" og "NTSC" henviser til de områder hvor spill er markedsført, men stammer fra de to forskjellige standarder for TV innen ulike områder.

Grunnleggende om PAL

Europeiske og Stillehavet TV operere på PAL (Phase Drifts Line) standard, der 625 linjer med bildefrekvens vises ved 25 FPS (Frames Per Second).

Grunnleggende om NTSC

Amerikanske og japanske TV operere på NTSC (National Television Standard Committee) standard, der 525 skannelinjer vises på 29.97 FPS (vanligvis rundet opp til 30 i diskusjonen). Dette betyr at NTSC-skjermer viser et litt jevnere bilde, mens PAL-skjermer har en litt finere skjermoppløsning; i praksis, er forskjellen ikke er merkbar for et utrent øye.

Grenser på spill

Fordi mange spillene er laget i Japan for NTSC-TV, kan forskjellene være tydelig mellom NTSC og PAL versjoner av spillet når oversatt til vestlige publikum. Amerikanske versjoner vil bevare de opprinnelige bilde dimensjoner, men europeiske og Stillehavet versjoner av samme spill vil noen ganger ha svarte striper lagt til toppen og bunnen av bildet. Det gir for de 100 linjene av bildedetaljer som er tilgjengelige for PAL TV, men ikke programmert inn i NTSC originalen.

60Hz Kompatibilitet

Som i 2010, standarden i videospill hastighet er 60 Hz (Hertz). Dette betyr at spillet image processing unit er sykling 60 ganger i sekundet. Dette er lett oppnåelig for NTSC-TV: maskinenes innfødte elektronisk syklus hastighet på 30Hz kan dobles til 60 gjennom en teknisk prosess som kalles "interlacing." PAL TV har en vanskeligere tid å oppnå 60Hz avspillingshastighet, og noen eldre maskiner er ute av stand til å vise noe over 50 Hz. Som et 60Hz bilde som skal behandles på 16 prosent raskere hastighet, kresne spillere foretrekker å spille i 60Hz når det er mulig. Når du shopper internasjonalt for spill, mange spillere foretrekker å kjøpe versjon av et spill mest kompatible med 60Hz standard - som vanligvis er NTSC-versjon.

kompatibilitet

Teknisk sett kan PAL spill kjøres på alle TV-er i stand til å bytte mellom PAL og NTSC-inngang. Men de fleste maskiner inneholde en regional lock-out chip som bare vil kjøre spill produsert i samme område som den maskinen. For noen maskiner, som Nintendo Gamecube, det er uautoriserte plater som kan omgå dette lock-out; for maskiner som Playstation eller Xbox familier, er den eneste måten å kjøre NTSC spill på en PAL maskin er ved å ha maskinen modifisert av uautoriserte hardware hackere. Slike prosesser vil garantien på konsollen ugyldig.