Forskjellene mellom Hardcore Mode & Regular Mode i «Battlefield: Bad Company 2"

Electronic Arts introduserte oppfølgeren til 2008s «Battlefield: Bad Company» i 2010. Utgitt for PlayStation 3, Xbox 360 og PC, «Battlefield: Bad Company 2" inneholder en enspillerkampanje som følger en tradisjonell fortelling samt en online flerspillermodus. Hver type multiplayer spill kan spilles i enten "Normal" eller "Hardcore" modus. Hardcore modus har til hensikt å gi en mer realistisk simulering av et virkelig slagmarken, og spillet er generelt mindre tilgivende i en rekke områder.

HUD

Mye av den elektroniske informasjonen er fjernet i Hardcore mode. Det er ikke lenger et trådkors eller sikte reticule på det punktet hvor spillerens runder vil hit. Sikter kan bare gjøres gjennom jern severdigheter og omfang. Det er heller ingen mini-kartet i hjørnet av skjermen som viser stillingene merket med lagkamerater.

Vise

I Vanlig spill modus, kan en snikskyttere "spot" for de andre spillerne på laget sitt ved hjelp av hans omfang; hvis en snikskytter lokaliserer en fiende på avstand, men er ikke i stand til å ta en sjanse, kan han markere fienden med et skjermindikator synlig for alle andre spillere på sitt lag. Denne funksjonen er deaktivert i Hardcore mode.

våpen

Hardcore mode funksjoner økt bullet skader fra alle våpen. Hver enkelt runde trekker nå mer fra spillerens helse og kan trenge overflater mer effektivt. Eksplosive våpen har også en større "splash" radius, som betyr at du er nødt til å komme lenger vekk fra en eksploderende granat, gruve eller rakett for å unngå å ta skade.

andre forskjeller

Den "Kill-Cam" funksjonen er deaktivert i Hardcore Mode, så når du blir drept av en motstander, er det ingen "instant replay" som viser hvem som skjøt du og fra hvor. Dette er ment å gjøre spillet vanskeligere ved å ikke avsløre til spilleren posisjon skjulte snikskyttere. "Vennlig ild" er også aktivert i Hardcore mode, noe som betyr at skytevåpen og eksplosiver kan skade eller drepe medlemmer av eget lag, noe som resulterer i en bot. Igjen, dette er rettet mot realisme, som noen på en ekte slagmarken må være oppmerksom på hvor hvert skudd gikk.