Forskjeller i SNES og GBA av "Super Mario World"

Opprinnelig inneholdt med Super Nintendo Entertainment System (SNES), «Super Mario World" innført mange elementer som har blitt stifter av den langvarige serien. Når re-lansert til Game Boy Advanced (GBA), Nintendo brukte teknologiske og gameplay endringer for å oppdatere spillet. De fleste av disse endringene er små eller hovedsakelig kosmetisk, mens andre er store versjoner i forhold til hvordan spillet spilles.

Spille som Mario eller Luigi

En av de største endringene i GBA-porten "Super Mario World" er i hvordan de to brødrene er spilt. Mens Mario er akkurat det samme som de klassiske kontrollene, og Luigi blitt betydelig endret. Luigi bruker nå den flytende hopp, i likhet med "Super Mario Bros. 2" og hans ildkuler sprette høyere enn Mario. Når du sykler Yoshi, kan Luigi spytte ut enhver fiende som normalt svelget og fiendene rulle annerledes enn fra Mario. Luigi får også all mynt fra 10-mynt blokk på en gang. Til slutt kan spillerne bytter mellom de to bare ved å trykke på R-knappen.

Antall treff

I den opprinnelige "Super Mario World», som med andre "Super Mario" spill, kan noen "super" (stor) versjon av enten bror bli truffet en gang før de blir liten, noe som kan bli rammet gang før han døde. I tillegg, et element holdt av karakteren, mens super ville gå tapt på treffet. I GBA spillporten når truffet i cape eller blomst modus tegnet mister spesiell makt, men fortsatt så super og elementer er bare tapt hvis treffe mens i super. Dette tillater spilleren å ta maksimalt tre treff uten power-ups i stedet for de opprinnelige to.

lagre Anywhere

Siden spillet er nå bærbar, og kan derfor spilles i løpet av korte spruter, har funksjonen blitt lagt til lagre spillet hvor som helst, selv under etapper. Spillet ber fortsatt om du ønsker å lagre etter at alle de samme hendelsene som originalen, men muligheten finnes på alle andre ganger også.

fargede Yoshis

Når alle de fire fargede Yoshis (grønn, rød, blå og gul) er låst opp gjennom spillingen, vil de klekkes fra Yoshi egg som finnes i hele verden, avhengig av karakteren status når han henter egg: vanlig (liten) mottar en tilfeldig Yoshi , blir super en gul, brann blir rød og cape blir blå. Dette skjer bare når alle fem har blitt låst opp. Tilsvarende de forskjellige fargede Yoshis har ulike power-ups etter 10 bær: blå gir en cape, rød gir en blomst og gul gir en stjerne.

Maksimum Lives

Det maksimale antall liv en spiller kan ha ble økt for GBA spillet til 999. I tillegg har den en-opp sprite nå maksimalt 5-up i stedet for tre-up.

drage Mynter

Hvert nivå i spillet har nå en drage mynt å samle inn. I tilfelle av noen slott og underjordiske nivåene ble plattformer tilsatt for å få plass til den ekstra mynter, som også gjorde dem lettere å fullføre. Spillet lar også spillerne å gå tilbake til tidligere nivåer etter å ha slått den endelige sjefen for å samle hver mynt.

kosmetiske endringer

Spesielt, Mario og Luigi har nå stemmer og gjøre konkrete lyder i ulike handlinger. Cut-skjermer har blitt lagt til og endret i løpet av spillet som har spesielle grafikk Etter å ha fått flere liv gjennom en stjerne eller en utvidet hopping combo. Nintendo har også gjort mange endringer i lyden av spillet.