Fotografi Teknikker for surrealismen

Fotografi Teknikker for surrealismen


Surrealisme i fotografering refererer til å skape bilder som ser ut til å ha spesialeffekter eller skildre bilder som er umulig i den virkelige verden. Surrealistiske bilder vanligvis skildre abstrakte former, utbrudd av lys eller overlappende bilder som lure sansene våre når vi ser på dem --- vår hjerne vet at surrealistiske fotografier er umulig, men våre øyne se en veldig realistisk bilde. Noen av de vanligste teknikkene fotografer bruker til å lage surrealistiske bilder inkluderer klisjé vere, fotomontasje, multieksponering og Sabattier effekt.

cliché Vere

Denne teknikken kan finnes i malerier, tegninger, etsninger og til og med fotografering. Først praktisert av franske malere i løpet av begynnelsen av det 19. århundre, innebærer klisjé vere tegning på en transparent overflate og deretter overføre bildet til lys sensitive papir. I fotografering, er denne teknikken også kjent som glass negativ. Det oppnås ved hjelp av negativer belagt fra en glassplate.

Fotomontasje montasje~~POS=HEADCOMP

Photomonage er en av de mest brukte teknikkene i surrealist fotografering. Med denne teknikken, er mange bilder koblet sammen slik at det ser ut som om flere bilder er en del av ett bilde. Dette kan oppnås ved hjelp av digital redigering programvare for å flette bildene. Ofte fotograf vil ta et bilde av en interessant bakgrunn og deretter fotografere et eget objekt eller sentrale fokus. Når de to bildene er satt sammen er mulighetene uendelige.

multiple Exposure

Den multiple eksponering teknikken kan oppnås med et filmkamera ved å klikke på kameraet uten å rulle den negative. Som et resultat, kan to bildene bli superpålagte på hverandre. Sluttproduktet av et multiplum eksponering er en udefinert blanding av de to bilder, noe som skaper en meget surrealistisk effekt. Når fotografiet er utviklet vil du være i stand til å gjøre ut svake detaljer fra hvert enkelt bilde.

Sabattier Effect

Den Sabattier effekt, også kjent som sola, er en teknikk som finner sted når en film er massivt overeksponert. For å opprette en Sabattier print, må fotografen re-eksponere en delvis utviklet print fram under utvikling scenen --- vanligvis ved kort å slå på et lys i mørkerommet. Bilder som har denne teknikken brukes på dem vil ha en reversering av høylys og skygger som resulterer i et høyt kontrastnivå.