Fred Games for Kids

Fred Games for Kids


Idrettspsykolog Brenda Bredemeier har foreslått at konkurrerende spill gir en kontekst for folk å suspendere de moralske verdier som plasserer andre før seg selv og selv unnskylde voldelig atferd som tilsiktet skade. Foreldre og lærere som ønsker å fremme fredelige verdier blant barn være lurt å vurdere noncompetitive spill for barn eller spill som aktivt fremmer verdien av fred.

Freds Aktiviteter for skole

Wilderdom har knyttet til over et dusin "fredsutdannings opplevelser" for skolebarn på sitt nettsted. Disse inkluderer fredsutdanning timeplaner for førskolen, spill som ber barna til å skrive om hvordan de ville fremme fred i verden, spill som lest barn med andre kulturer og besøker rolige, naturskjønne omgivelser der barna øve på å være stille og bare lytte . En av linkene er til Buckminster Fuller "World spill", der barn stave ut den slags ting de ville gjøre hvis de kjørte verden.

Fredelig Video Games

Vold i dataspill er en bestemt kilde til alarm for mange foreldre og lærere som er interessert i fred. De ønsker å kapitalisere på fordelene med videospill - fokus, øye-hånd koordinasjon, selv underholdning - men med innhold som ikke valorize vold. Fred Read, en nettside som henter sin inspirasjon fra Mohandas Gandhi, har en side med linker to14 gratis, online, ikke-voldelige videospill. Spill inkluderer minigolf, virtuell Hacky-sekk og elektrisk gitar temaer, samt Penguin Zoo Escape og treet Hage.

Francelia Butler freds Games

Den avdøde Dr. Francelia Butler, grunnleggeren av det akademiske "Barn litteratur" journal, var skaperen av "internasjonale freds Games." Freds Games er en ideell organisasjon som fremmer en replicable, dagen lang festival for barn som inkluderer leksjoner, spill, prosjekter og diskusjoner fremme ikkevold. Freds Spill nå samarbeider med skoler og kirker for å undervise disse aktivitetene, slik at de kan bli praktisert gjennom hele året. Freds Games fremmer verdier oppsummeres som de tre Cs: omsorg, høflighet og samarbeid.

samarbeids~~POS=TRUNC

Nonkompetitiv, eller samarbeidsvillig, er spill definert av fire kriterier: Alle spiller, ingen blir skadet, alle har det gøy og alle vinner. Kreative barna hjemme har en liste over slike spill, ett eksempel er "Endre Leader". I Endre Leader, gjør en leder noe som resten av gruppen emulerer, før lederen går lederskapet til en annen spiller, som deretter endrer aktivitet. Trikset er at ingen kan snakke. Så Lederskiftet skjer ved ikke-verbale signaler, enten en kran, et kyss, eller bare direkte øyekontakt. Spillere ikke bare å følge lederen, må de finne ut når ledelsen har endret seg.