Fun Kids Brain Games

Fun Kids Brain Games


Hjernen er som resten av musklene i kroppen din, og det må utarbeides for å holde seg i form. Det er en god del spill tilgjengelig som hjelper hjernen å gjøre nettopp det. Noen av dem er morsomme, og noen er rett og slett frustrerende, men de alle tjene en hensikt. Barn som spiller disse spillene kan lære mye om seg selv at de gjorde & rsquo; t nødvendigvis lære på skolen. De kan ha gode kritisk tenkning ferdigheter eller bare tenke mer kreativt enn andre.

Stroop Effect

Oppkalt etter psykologen John Ridley Stroop, dette spillet prøver å sette automatiske responser i konflikt med det riktige svaret til spillet. Folk lærer å gjøre masse ting automatiserte, og dette spillet innebærer lesing, som blir en automatisk svar for folk som kan lese.

For å sette det opp for et barn som kan lese, skrive en liste av farger i en annen farge enn ordet. For eksempel, hvis du skriver ordet "rød", bør du bruke en hvilken som helst farge, men rødt for å skrive det. Da har barnet staten fargene de ser, ikke det som står i fargene skrevet. La dem gjøre dette så fort de kan.

Korttidshukommelse

Det finnes mange gode korttidsminne tester tilgjengelig. Velg ti enkle bilder og sette dem alle på ett stykke av siden. Gi barnet 30 sekunder å lagre bildene. Deretter tar side unna, og har barnet skrive ned så mange bilder som han kan huske. Deretter må du gjøre dette igjen med 20 bilder.

En annen korttidsminne test er å vise barnet en progresjon av bokstaver å huske. Start med to bokstaver i tre sekunder. Har ham skrive dem ned. Deretter vise ham fire bokstaver i tre sekunder. Legg til to nye bokstaver hver gang, og se hvor mange han kan huske hver gang.

Responstid

De fleste av disse er best gjøres ved hjelp av en datamaskin til å sette opp gjenstandene for deg, men du kan gjøre dette med en kortstokk også. På en datamaskin, vil programmet vise deg et objekt. Etter at objektet forsvinner, vil et nytt objekt skal vises. Du må avgjøre om det er en kamp til det første objektet eller ikke. Noen ganger vil det være, og noen ganger er det vant & rsquo; t. Programmet vil vanligvis bruker omtrent fire forskjellige gjenstander og shuffle gjennom dem.

Hvis du & rsquo; re ved hjelp av en kortstokk for å gjøre dette, ta ut fire sett med fire kort til å bruke. Shuffle dem. Deretter viser den øverste kortet til spilleren, og slå den på igjen over. Vis ham neste kort, og har ham forsøke å si "match" eller "ikke" så raskt som mulig. Deretter snu den tilbake over. Gjør dette for hele settet.