Gaming foreninger

Gaming foreninger


Antallet mennesker som spiller spill på nettet, er i de hundrevis av millioner og vokser. I en undersøkelse 2009, Newzoo, en spillanalyse forening, fant at amerikanerne bruker mer enn $ 25 milliarder kroner på spill i året; UK spillere bruker 4 milliarder pounds, med Tyskland, Frankrike, Nederland og Belgia tett bak. Console spill på Xbox, Wii og PlayStation består 60 prosent av spillere; 20 prosent brukte PCer, og resten spilt på ulike mobile enheter.

Fremveksten av eSports

Gaming foreninger

Online gaming-OL har blitt et verdensomspennende fenomen.

Online video gaming har blitt så populært at flere internasjonale foreninger nå eksisterer for å fremme spillkonkurranser. World Cyber ​​Games arrangerer en årlig spill OL, designet for å "fremme global harmoni gjennom eSports," i en annen by hvert år. Arrangementet trekker deltakere fra alle kontinenter, men Antarktis; i 2011, det forventer å se deltakerne fra mer enn 80 nasjoner. Konkurransen er åpen for alle spillere, består av et år med online og nasjonale kvalifiseringsturneringer som fører til et nasjonalt mesterskap og deretter verden konkurransen. The World Cyber ​​Games konkurransen tilbyr et bredt utvalg av populære spill kategorier; konkurrenter kan være enkeltspillere eller lag og kan bruke PC, konsoller eller mobiltelefoner.

Vekst av regionale Gaming Foreninger

Spillet industrien fortsetter å utvide sitt marked base som det trekker flere spillere fra ulike demografi. Bransjeorganisasjoner, som for eksempel National Video Game Association i USA, fortsetter å se deltakelse fra et bredt utvalg av spillere. Det er anslått at 26 prosent av amerikanerne over en alder av 50 å spille videospill; 56 prosent av disse spillerne er menn og gutter, og 44 prosent er kvinner og jenter. Online gaming er helt klart ikke bare underholdning for tenåringsgutter lenger.