Gamle Fighting spill for GameCube

Nintendo GameCube ble lansert i november 2001 i USA. På den tiden, bare ett slåssespill, "Super Smash Bros. Melee," var tilgjengelig for GameCube. Andre slåssespill utgitt nær GameCube sin første lanseringen inkludert "Godzilla: Destroy All Monsters Melee», «Soul Calibur II" og "Capcom vs SNK 2:. EO"

Super Smash Bros. Melee

"Super Smash Bros Melee" er en GameCube eksklusiv. I "Adventure-modus" spillere kjempe mot fiender gjennom Nintendo-tema nivåer som Mushroom Kingdom før de møter "Master Hand." The Master Hånd må være beseiret å fullføre spillet. Opp til fire spillere kan konkurrere i "Vs. Mode", hvor målet er å slå motstanderne av en plattform. Spillere også tjene mynter i "Vs. Mode", som kan brukes til å kjøpe trofeer av karakterer og elementer fra Nintendo franchise.

Godzilla: Destroy All Monsters Melee

Lansert i 2002, "Godzilla: Destroy All Monsters Melee" lar spillerne ta rollen som Godzilla, Megalon, og andre monstre som ødelegger byer når de ikke slåss mot hverandre. I "Destruction modus" opp til fire spillere kan kjempe mot hverandre samtidig. I "Survival mode", spiller bare beseire så mange monstre som mulig. "Godzilla: Destroy All Monsters Melee" ble opprinnelig lansert som en GameCube eksklusiv, men ble portet til Xbox i 2003. Xbox versjonen inneholder nedlastbart innhold, nye nivåer og en opplåsbare karakter ikke er tilgjengelig på GameCube-versjonen.

Soul Calibur II

"Soul Calibur II" ble utgitt på flere plattformer i 2003, men den GameCube-versjonen alene hadde Link fra "Legend of Zelda» -serien som en spillbar figur. I tillegg til tradisjonelle "Vs. mode" som setter to karakterer opp mot hverandre, "Soul Calibur II" har "Våpen Master-modus." I denne modusen kan spillere få nye våpen ved å slå fiender under spesielle omstendigheter, for eksempel innen en frist.

Capcom vs SNK 2: EO

"Capcom vs SNK 2: EO" fra 2002 bruker 44 figurer fra Capcom og Shin Nihon Kikaku spill. Den har en tre-mot-tre alternativ hvor en spiller kan bytte noen av sine tre jagerfly inn og ut av kampen (bare en fighter styres på en gang). GameCube-versjonen har et kontrollsystem som tillater spillere å utføre spesielle bevegelser som normalt krever komplekse knappe innganger. For eksempel Zangeif er spinnende rambukken teknikk på en annen plattform krever en full sirkelbevegelse på styrekorset. Med GameCube kontroll ordningen, spilleren trykker bare fremover på den høyre analoge spaken.