Geometry spill og Tannpirkere

Geometry spill og Tannpirkere


Tannpirkere er en allsidig, billig og lett tilgjengelig husholdning stift, noe som gjør dem ideelle for bruk i klasserommet. For eksempel kan du innlemme noen tannpirker-baserte spill og brainteasers inn din leksjon plan for å hjelpe dine matematiske elevene forstå geometriske begreper; interaktiv aktivitet vil gi en underholdende måte for å lære.

puslespill

Puslespill gi en underholdende utfordring for elevene å få sine hjernemusklene beveger seg, så bruk denne type aktivitet som et klasserom oppvarming før din daglige leksjon. For eksempel, gi studentene et diagram til å følge på brettet eller projektor for å lage en forhåndsbestemt form ved hjelp av tannpirkere. Et eksempel på et problem kan være å ha elevene bruke tannpirkere for å lage en stor firkant bestående av ni mindre firkanter. Du vil deretter utfordre elevene til å finne ut en måte å fjerne åtte tannpirkere og ende opp med tre ruter.

bygge~~POS=TRUNC Utfordringer

Geometry ferdigheter er avgjørende for arkitekturfeltet; demonstrere dette punktet i klasserommet ved å utfordre elevene til en geometrisk struktur konstruksjon utfordring. La elevene lage en rekke forskjellige tredimensjonale strukturer ved hjelp av bare gumdrops og tannpirkere. Studentene skal bruke gumdrops som tannpirker ankere for å holde tannpirkere sammen under byggeprosessen. For å gjøre denne aktiviteten konkurransedyktig, gi studentene en liste over bestemte strukturer for å forsøke å gjenskape tredimensjonalt med tannpirkere i en viss tid; studenten som nøyaktig fullfører oppgavene først vil vinne spillet. Du kan også slå den inn i en konkurranse for å se hvem som kan lage den mest originale strukturen ved hjelp av materialet på hånden.

tannpirker Trivia

Host en stille trivia spill i klasserommet for å hjelpe elevene demonstrere sin kunnskap om geometriske begreper. Gi hver elev et sett med tannpirkere å bruke som deres måte å svare på dine spørsmål. Lag flere geometri emnekategorier for studenter å velge mellom, tildele et bestemt punkt verdi til hver enkelt, avhengig av vanskelighetsgrad. Still spørsmål som kan besvares ved å danne geometriske former. For eksempel gir egenskapene til en viss form og be elevene å korrekt identifisere det ved å lage omrisset med sine tannpirkere. Den første eleven til å heve hånden og demonstrere riktig form, vil vinne poeng for spørsmålet, og studenten med flest poeng ved slutten vinner spillet.

Shape Søk

Det er en rekke geometriske former, linjer og vinkler som kan påvises med tannpirkere, så slå leksjonen inn i et spill. Par studentene off eller plassere dem i små grupper, og da har spillerne bytter slippe bunter av tannpirkere på et flatt underlag. De andre elevene vil da forsøke å identifisere alle geometriske elementer som resulterer i tilfeldig plassering av tannpirkere i haugen, få et poeng for hvert element de finner. Gruppen med flest poeng ved slutten av spillet vinner.