"Goodnight Moon" Spillinstruksjoner

"Goodnight Moon" er et barne matchende spill basert på den klassiske Margaret Wise Brown bok, "Goodnight Moon", en velkjent godnatthistorie. Dette spillet er designet for en til fire spillere i alderen 2 år og oppover, og bidrar til å fremme målrettet og fingerferdighet ferdigheter, samt følgende regler og dele med andre. Det hjelper også små utvikle språket, visuell, kognitive og minne ferdigheter. Den "Goodnight Moon" spillet er familievennlig og inkluderer seks, alderstilpassede nivåer for å holde alle underholdt.

Bruksanvisning

Begynner Matching Game

1 Gi en spillebrettet til hver spiller. Hvis du spiller med barn under tre år, ville det være bedre å begrense spillet til ett barn om gangen.

2 Stokk 24 matchende kort og legg dem i en stabel, med forsiden ned på bordet.

3 Tegn ett kort fra bunken og hold den opp for spillerne å se. Den spilleren som styret har bildet som passer kan kreve kortet. Instruere spilleren å plassere kortet på toppen av matchende plassen på brettet sitt.

4 Trekke et kort fra bunken og vise det til spillerne. Fortsett å spille til alle spillerne har fylt sine styrer med matchende kort. Alle vinner.

5 Oppfordre barna ved hjelp av positive tilbakemeldinger som: "Good job", "Du er veldig flink til å ta svinger" og "God matching." Dette er en fin måte å hjelpe små spillere utvikle tålmodighet, samarbeid og positiv selvfølelse.

Avanserte matchende spill

6 Har hver spiller ta en spillbrettet.

7 Stokk matchende kort og spre dem med forsiden opp på bordet. Sørg for at de er innenfor rekkevidde av alle spillerne.

8 Start spillet med den yngste spilleren. På din tur, velger ett kort fra bunken som tilsvarer en rute på brettet. Plasser kortet på toppen av plassen, og spilleren til venstre går neste.

9 Fortsett å spille på denne måten til alle kortene har blitt matchet. Alle spillere vinner.

10 Vend spille boards over til svart-hvite siden og spille spillet som ovenfor. Den svart-hvite siden gir en visuell utfordring til spillet.

Memory Game

11 Har hver spiller velger et styre.

12 Stokk 24 matchende kort og legg dem med forsiden ned på bordet. Sortere kortene i og med rader som er synlige for alle spillerne.

1. 3 Velg et kort og snu det. Skann spillebrettet for å se om du har en kamp. Plasser kortet på toppen av matchende torget og ta en annen vending.

14 Vend kortet over i samme posisjon hvis du ikke har en kamp.

15 Sjekk som andre spillere flip over de matchende kort. Husk hvor de er i rader, og bruke det til din fordel når det er din tur igjen. Den første spilleren til å fylle sine brettet vinner.

"Goodnight Moon" Room Board / hva som mangler?

16 Plasser "Goodnight Moon" rom spillebrettet på bordet. Tegn en matchende kort og vise den til spilleren. La dem søke styret for samsvarende objekt.

17 Plasser kortet til side når de finner objektet. Trekke et kort for spilleren å søke etter, og fortsette å spille på denne måten. Begrens spillet til fem eller seks kort for små barn, deretter gradvis øke til hele bunken med kort.

18 Plasser sju av matchende kort med billedsiden opp på bordet for "hva som mangler?" spill. Plasser de gjenværende kortene i en bunke ved siden av raden. La spillerne til å se nøye over kortene og prøver å huske dem. Start spillet med den yngste spilleren.

19 Har alle spillerne lukke øynene på din tur. Ta en kort fra bordet og hold den bak ryggen eller ute av syne. Stokke rad med kort, så la spillerne avdekke deres øyne. Spilleren til venstre må se på kortene og prøve å finne ut hvilken som mangler. Hvis de får kortet rett, de får beholde den. Hvis de ikke gjør det, passerer spill til den neste spilleren for deres sjanse til å gjette. Hvis ingen kan kalle det manglende kortet, må den opprinnelige spilleren tegne en ny en, og plassere den på bordet. Spilleren til venstre er nå "det."

20 Fortsett å spille til det er så mange kort igjen som det er spillere. Hver spiller tar deretter en kort og teller sine stabelen. Spilleren med flest kort vinner.