Green Screen Lighting tips



Grønne skjermer blir ofte brukt i filmer og TV-programmer til å plassere en live-action gjenstand i en virtuell verden. Ved opptak av et motiv på en grønn skjerm, kan en datamaskin injisere bilder og scener bak motivet. Et eksempel på slik teknologi kan sees ved å se weathercaster på din lokale nyhetssendinger. Green-skjermen belysning er viktig, fordi det avgjør kvaliteten og realismen i bildet etter at redigeringen er fullført.

Plassere Subject

For å forhindre skygger og misfarging i redigeringsprosessen, må en gjenstand være minst 6 til 8 fot foran skjermen, ifølge John Jackman, en grønn-skjerm ekspert. Men noen foreslår emnet være så langt borte fra skjermen som 15 fot. Hvis et emne er for nærme skjermen, kan fargen fra skjermen spretter på kantene av emnet, som kan visker omrisset av faget. Sørg også for alle reflekterende flater har blitt fjernet fra skyteområdet.

Lys Screen og emne Separat

Belysning grønn skjerm og faget bør gjøres separat. Når du tenner skjermen, bruker to fill lys for å skape en jevnt opplyst overflate. Shoot lysene i en vinkel direkte på skjermen, og justere intensiteten av lys for å lage et jevnt nivå. Unngå sirkler eller "hot spots" i skjermen. Hot spots er områder på skjermen som er lysere enn resten. For å bestemme jevnhet av lys, holder en mørk-farget belysning gel foran øynene dine. Dette vil presentere eventuelle uregelmessigheter på skjermen som det blotte øye kan gå glipp av.

Når den grønne skjermen er jevnt opplyst, slå av grønn-skjermen lyser og begynner å tenne emnet. Det er viktig å belyse motivet i forhold til omgivelsene som vil bli plassert på skjermen under post-produksjon. Hvis motivet vises å stå på en strand, kan en intens nøkkel lys brukes til å simulere solen; imidlertid, hvis den gjenstand er å være i et vanlig rom, kan en mer dempet belysning situasjonen være hensiktsmessig.

Tre-Point Lighting System

Å tenne et emne, kan du bruke standard tre-punkts belysning. Denne består av en nøkkel lys, fyll lys og bakgrunnsbelysning. Nøkkelen lys er den viktigste lyskilden belyse emnet. Dette lyset blir kastet i en vinkel, i henhold til sammensetningen du ønsker å lage i løpet av post-produksjon. For å redusere skygger skapt av nøkkelen lys, bruke to fyll lys. Disse bør være plassert i en vinkel fra begge sider av faget. Intensiteten av fylle lysene skal være halvparten av det av nøkkelen lys. Til slutt, for å skille faget fra bakgrunnen, plassere en bakgrunnsbelysning bak motivet. Bakgrunnsbelysningen kan plasseres under eller over emnet for å lage en kant av lys rundt fagets kanter.