Handelsreglene i "World of Warcraft"

«World of Warcraft» er et MMORPG utviklet av Blizzard Entertainment. Spillere betale en abonnementsavgift på $ 15 per måned (som i 2011). Bortsett fra å bekjempe monstre og andre spillere, spillere navigere i et dynamisk handelssystem som ligner det virkelige liv på mange måter. På tidspunktet for spillets lansering, var det ingen regler for handel. Ettersom programmet ble mer populært, et sett med uskrevne normer dukket opp for privat handel mellom spillere som styrer spillet i dag. De handelsregler i «World of Warcraft» er lik de i det virkelige liv.

Tilbud og etterspørsel

For å lette privat handel, enkeltpersoner ofte bruker et forum som kalles et auksjonshus. Finnes i de store byene i spillet, spillerne plassere sine varer for salg og sette en minstepris. Andre spillere deretter bud på varen for en viss varighet - fra 30 minutter til 48 timer - og produktet er tildelt til høystbydende. En "buyout" pris også kan settes hvor enkeltpersoner kan betale et engangsbeløp for å kjøpe varen umiddelbart. Auksjonshuset er styrt av tilbud og etterspørsel. Hvis en bestemt vare eller materiell er ønsket av mange spillere, kan det bli solgt til en svært høy pris. Dette spesielt skjer rundt ganger som jul eller Halloween, hvor enkelte i spillet festivaler finner sted. Elementer knyttet til disse anledninger, for eksempel drakter eller sjeldne søken elementer, kan selge for hundrevis av ganger sin retail verdi. Sjeldne gjenstander og kraftige våpen er også svært kostbart. Alternativt, hvis en bestemt element er vanlig, vil verdien reduseres på auksjon.

Varer

Det finnes mange typer varer i «World of Warcraft». De omfatter våpen, rustninger, potions, mat, drikke, tekstiler, mineraler, planter og andre diverse materialer. Selv om folk har muligheten til å selge sine overskudd på auksjonshuset, de også kan annonsere dem i offentlig chat for alle å se. En vanlig regel er å sjekke varens tilgjengelighet og pris på auksjonshuset, deretter annonsere det samme elementet som billigere enn på auksjonshuset. Annonsere "beste tilbud" mottatt privat og spør om noen kan slå den prisen. Mens noen spillere kan bruke denne taktikken uærlig, det er en ære systemet blant spillere for å unngå slike lyssky handlinger. Spillere som er kjent for å ty til disse taktikk risikere å bli utstøtt offentlig.

handel med tjenester

Sysselsettingen er en viktig komponent i enhver økonomi, og «World of Warcraft» er intet unntak. Spillere kan mestre opptil tre jobber, kalles primære yrker. Disse ferdighetene tillater spillere å gjøre elementer for personlig eller offentlig forbruk. Spillere øke sin faglige kompetanse gjennom praksis. Mer komplekse elementer krever sjeldne ressurser som er vanskelig å finne. Som et resultat av mange spillere som ønsker å øke sine ferdigheter tilbyr sine tjenester gratis i bytte for disse materialene. Alternativt vil andre spillere som har de materialene spør folk med riktig handel ferdigheter til å gjøre et element for dem i bytte for en monetær tips.

spesielle tjenester

Mens handel ferdigheter er tilgjengelig for alle spillere å lære, er visse evner begrenset til bestemte spillerklasser. For eksempel, mages er spell-hjul som har den unike evnen til å lage portaler. Warlocks er også spell-hjul som kan innkalle en spiller til deres plassering fra hvor som helst i verden. Rogues er raske stridende som kan plukke låser på elementer som er inne i låste bokser. Andre spillere kan skaffe disse ferdighetene eller annonsere dem. Enhver spiller som ønsker å oppnå en portal, innkalles eller har en låst element åpnet kan bare skrive det inn på det offentlige chat. I bytte gir spilleren et tips til den som leverer tjenesten. På den annen side kan de som har en viss evne til offentlig gi den i bytte for penger.