Historien om håndholdte spill

January 21 by admin

Spille en rekke spill på din mobiltelefon eller PDA er nesten vanlig i denne dag og alder. Men det var en tid da håndholdte spill var enkelt formål underholdningsenheter, som kjørte på den ydmyke 9 volts batteri eller 2 AAA-batterier. Å vite hvor håndholdte videospill kom fra og hvordan de har utviklet seg, kan ikke bare få deg setter pris datakraft til din Blackberry, men også kan gjøre deg nostalgisk for de enkle røde LED-spillene fra fjoråret.

1970

I 1970 flere selskaper jobbet hardt for å kapitalisere på de billige komponenter og nesten uendelige muligheter for mikroprosessoren chip. I 1977 Mattel debuterte en rekke sports-baserte håndholdte spill som brukte en rekke rødt lys LED og enkel programmering for å la barna (for det meste gutter) til å spille fotball eller baseball mens ridning i bilen til bestemors hus.
Tomy fulgte ledelsen Mattels ved å produsere "Blip", en håndholdt versjon av super-populære "Pong" spill. I motsetning Mattels spillet, kan to spillere spille "Blip" på samme tid, noe som gjør kjøreturer med mer enn ett barn litt roligere for foreldrene.

1980 '

Ved 1980-tallet selv relativt ukjente japanske elektronikkselskaper prøvde å horn i på Mattel og Tomy territorium. Nintendos populære spill og Watch "serie av håndholdte spill tilbudt en mer variert spillestil, spillere kan" flytte "deres ikon eller tegn til venstre, høyre, opp og ned, men bare i forhåndsprogrammerte områder Fortsatt økt utvalg av spill-. -De fleste av disse var ikke-sportslige - og mindre pakke laget for en flerårig hit.
I 1989 hadde Nintendo flyttet til små, fleksible spill enheter det calledGame Boys. I motsetning til tidligere spill systemer, Spill Boys lov Nintendo å maksimere profitt ved å selge spillene separat. Enda bedre, teknologien var holdbar og plattformen var fleksibel.

1990

Kanskje erkjenner at Nintendo hadde en hit på sine hender, flere spillprodusenter prøvd sine hender på å lage en konkurrent til Game Boy. Atari Lynx, Sega Game Gear og Segas Nomad ble bød som rivaler til Game Boy. Mens ingen av disse blomstret i mer enn noen få år, de gjorde rask Nintendo å tilby en ny, farge skjermet versjon av Game Boy, Game Boy Color.
Game Boy Color hadde en annen fordel over sine konkurrenter; det kunne kjøre eldre Game Boy-spill, og dermed gir fans av håndholdt spill å beholde sin opprinnelige biblioteket og utvide den med farge titler.

2000-tallet

Etter å ha skatet gjennom 1990-tallet på kraften i den originale Game Boy, bare for å komme i veien til innovasjon på slutten av tiåret, besluttet Nintendo å være i forkant av kurven med sin Game Boy linje. I 2001, Game Boy Advance skrøt en mer ergonomisk form, bedre spill og sterkere grafikk. Igjen i 2003, Nintendo introduserte flip-telefon inspirert Game Boy Advance SP med en bedre skjerm og sterkere prosessorkraft. Et år senere, introduserte Nintendo DS. Selv om DS (som står for Dual Screen) fortsatt kan spille eldre Game Boy-titler, den innovative bruken av en berøringsskjerm, trådløs tilkobling og ny spillformatet var et avvik fra den eldre Game Boy-modellen.
Noen konkurranse, i form av Sonys PSP (Play Station Portable) kom i 2004 og begynte å spise unna på Nintendos dominans i det håndholdte spillmarkedet. I tillegg til spill og trådløs tilkobling, PSP tilbudt filmer, musikk og andre evner DS ikke kan kopiere.

Mobiltelefoner og PDA

Nokia er kreditert med begynnelsen mobiltelefon gaming trenden ved å innføre Snake i sin 1997-modell telefoner. Ved århundreskiftet, hadde Nokia og sine konkurrenter installert bokstavelig talt millioner av Snake og Snake-kloner på mobiltelefoner og begynte selv tilbyr fargeskjermer for å spille spill på. Med bruk av Java Micro Edition og annen programvare, mobiltelefoner - og personopplysnings assistenter eller "PDA" s - begynte å kjøre off-brand versjoner av populære spill.
Innen 2005, hadde håndholdt gaming flyttet inn på mobiltelefoner og PDA-plattformer med forbløffende aggresjon. I 2005, mobiltelefon og PDA-versjoner av spillene var verdt rundt $ 80 millioner i inntekter for bedrifter, JAMDAT, alene. Apple tillater nå amatører og profesjonelle designere muligheten til å designe og selge sine spill via Apples "App" butikken.


Related Posts


10 håndholdte spill

10 håndholdte spill

Håndholdte spill begynte med Milton Bradley utgivelse av Microvision system og hvelvede inn i mainstream med Nintendos Game Boy. Håndholdte systemer lar deg spille en rekke spill hvor du går. Roste håndholdte spill har blitt lansert for omtrent alle
Leapster håndholdte spill

Leapster håndholdte spill

Leapfrog er selskapet bak markedsføring og utvikling av Leapster håndholdte spill. Disse top notch elektronikk er pedagogiske produkter utviklet for preschoolers å gradere skolebarn. Den Leapster, en av de mestselgende teknologi leker designet av Lea
Instruksjoner for Maximo håndholdte spill

Instruksjoner for Maximo håndholdte spill

Den Sakar elektronikk selskapet har en filial kjent som Maximo Concepts. Sammen med nettkamera og bærbare lommelykter, skaper selskapet en samling av håndholdte spill. Med puslespill og kasinospill, de er ganske enkle å lære og tillate folk å spille
Hvordan bygge håndholdte spill

Hvordan bygge håndholdte spill

Håndholdte spill tidligere krevde dedikerte maskiner, men mobiltelefon spill har endret landskapet. Spill som "Doodle Jump", "Angry Birds" og "Cut the Rope» har strømmet inn i rampelyset de siste årene. På samme tid har hardware-p
Elektronisk håndholdte spill

Elektronisk håndholdte spill

Elektroniske håndholdte spill er brettspill, trivia og videospill som har blitt endret til en bestemt håndholdt enhet. Mens håndholdte spillkonsoller, som Nintendo DS og Sega Game Gear tillate en rekke forskjellige spill som skal spilles på dem, er d
Hvordan Reset en Yahtzee Wild håndholdt spill

Hvordan Reset en Yahtzee Wild håndholdt spill

Yahtzee Wild er en håndholdt elektronisk spill produsert av Hasbro. Etter at batteriene er byttet ut, eller hvis enheten skjer å fryse, en reset bør utføres. En reset gjenoppretter fabrikkinnstillingene til spillet. Den nullstiller også alle rekorden
Håndholdte spill for 8-åringer

Håndholdte spill for 8-åringer

Det finnes en rekke håndholdte spill på markedet som er aktuelle for en ung demografisk. Noen av disse spillene har den ekstra fordelen av å være pedagogisk i naturen, lære barn grunnleggende matematikk og verbale ferdigheter. Håndholdte spill for 8-
Gamle håndholdte spill

Gamle håndholdte spill

De første håndholdte spill var tilgjengelig på ett spill bare enheter med lav oppløsning flytende krystall-skjermer. De fleste av dem ble gjort av Mattel, Nintendo, Namco, og Atari. I motsetning til de spillene som fulgte dem, de eldre spillene mangl
Pogo håndholdte spill

Pogo håndholdte spill

En online spill nettsted, Pogo har gratis spill, eller du kan kjøpe en årlig medlemskap. Betalte medlemmer har tilgang til flere spill og kan tjene tokens og elektroniske merker. Pogo mini-kjøpesenter selger elementer for tokens. Brukes sammen med sp
Håndholdte spill for førskole

Håndholdte spill for førskole

Håndholdte spill har vært underholdende mennesker i mange år, men de var først og fremst for eldre barn og voksne. Men preschoolers har nå sin del av håndholdt spill, også. Noen er lærerikt og gir gode læringsverktøy, mens andre er rent for moro og u
Elektroniske håndholdte spill for barn og voksne

Elektroniske håndholdte spill for barn og voksne

Hvis du planlegger en lang tur eller bare trenger å oppta en lei barn, kan håndholdte elektroniske spill være en ideell løsning. Det er mange elektroniske spill å velge mellom enten det er for en pjokk, en tenåring eller deg selv. En fordel er at de