Hjemmelaget Digital Turteller

En revolusjon per minutt, eller rpm, er en måleenhet som brukes til å spore antall sykluser fullført av en rullerende objekt i 1 minutt. Digitale turtellere er enheter som måler rpm av en spinnende objekt og vise resultatet på en skjerm. Sette sammen et hjemmelaget turteller krever kretser og dataprogrammeringskunnskaper. Delene kan bli funnet på elektronikk deler leverandører eller kjøpes via Internett.

Circuitry

Bunnen av en turteller er dens kretskortet. Kretskortet gir en ryggrad til å koble ledninger og indre deler.

Sensor

En nærhet sensor registrerer noen reflekterende element beveger seg foran den. Sensorer kringkastet energi til en enhet og måle hvor lang tid for at energi blir reflektert tilbake. Energien kan være i form av infrarødt lys, lydbølger eller magnetisme.

mikroprosessor

En mikrokontroller samler informasjon ved å telle pulsene fra sensoren å beregne rpm av den roterende objekt. Mikrokontrollere er små mikrobrikker som kan brukes til å lage små dataenheter.

beregning

En matte algoritmen er lagret i microcontroller å beregne rpm til den roterende objekt. En algoritme er en rekke kommandoer som er skrevet i et språk algoritme. Vanlig brukte algoritmen språk inkluderer Visual Basic, Perl og C ++.

Produksjon

En digital turteller krever en utgang skjerm for å vise resultatene av beregningene. Skjermen er en alfanumerisk LCD-skjerm liten nok til å passe på kretskortet eller legge til mikrokontrolleren.