HoN vs. DotA

The multiplayer online kamparena (MOBA) sjangeren begynte med en Warcraft 3 kart 2003 kalt Defense of the Ancients. Heroes of Newerth, utgitt i 2010, er basert på DotA spilling, men det introduserer en rekke endringer i stil og gameplay. Begge spillene fokusere på å bygge opp et enkelt helten karakter og forsøker å ødelegge en viktig fiende bygningen. Den heltekarakterer videre med datastyrte undersåtter gjennom en av tre baner. Forsvarsmekanismer langs kjørefelt forsinkelse helten avansement, og kampene er hyppig mellom spilleren tegn på motstanderlaget.

gameplay likheter

DotA gameplay og at HoN er nesten identiske. HoN gir eksakte kopier av mange Funnet i DotA spillverdenen elementene, endre bare navnet og ikonet. Mange av DOTA heltene har nøyaktige ekvivalenter i HoN. HoN har utvidet basen helten nummer for å gi unike og eksklusive figurer på toppen av heltene som helst DotA spiller raskt kan overgangen til.

Brukergrensesnitt

Heroes of Newerth ikke kopiere eksakt grensesnitt DotA bruker. Brukergrensesnittet er arrangert for å gjøre kartvisning og lagkamerat helse mye lettere å se og bruke. Spillere kan holde musepekeren over en bestemt lagkamerat navn på brukergrensesnittet og motta en hel liste av ferdigheter som teammate har. Hvis noen av de evner har en cooldown som ikke er utløpt ennå, er denne informasjonen også. HoN evne sporing gjør det mye enklere å koordinere lagets kamper. Du kan fortelle raskt om partneren din har sin ultimate evne ut av en cooldown. Den ultimate muligheten kan bety forskjellen mellom å vinne eller tape et team kamp.

Butikker

Dota elementene er fordelt på flere butikker som finnes i hele basen din. Du kan bruke en betydelig mengde tid på å reise mellom butikkene for å kjøpe elementer figuren din trenger. HoN kan du kjøpe direkte fra varen panel i stedet for å gå til hver av butikkene, slik at du sparer tid som du trenger for å flytte tilbake opp kjørefelt og inn igjen i kampen.

betraktninger

Heroes of Newerth har gjort mange forbedringer på den grunnleggende gameplay som DotA etablert i MOBA-sjangeren. Noen endringer er små, slik som helten og valg av elementer. Andre, som spillets grensesnitt og element-innkjøp, er mer betydelig. HoN bruker en oppdatert spillmotor utviklet spesielt for dette spillet, mens DotA går ut av Warcraft 3-motoren. Hon spillmotor lar spillerne igjen etter frakobling fra et spill. Når en spiller kobler ut, har det andre laget en midlertidig fem mot fire nummer fordel mot motstanderlaget. Den frakoblet spiller kan koble innen fem minutter for å fortsette å spille spillet.