Hva Beats en Slag i «Starcraft II»?

Terran Slag er den mest slagkraftig enhet i «Starcraft II». Den har den høyeste rustning av en enhet og gjør veldig høy skade på både bakke- og luftmål. De eneste negative til enheten er de lange forskningsbehov, høye kostnader og langsom bevegelse hastighet. En kraft av disse kan være ødeleggende mot enhver motstander uforberedt til å håndtere dem.

Terran Viking

Terran Viking er svært effektiv på å bekjempe en Slag. Dette krever litt Unit Management fordi Slag kan veldig lett beseire Vikings i en enkel kamp på grunn av sin rustning, helse og skader høyere. Fordelen Viking har er hastighet og rekkevidde. Det er mye raskere enn Slag og kan skyte fra en ytterligere avstand. Hvis du holde vikingene ut av skytebanen i battle våpen, kan det bli angrepet ustraffet. Den Slag er for treg til å flykte eller lukke avstanden slik at den kan bruke sine egne våpen. I tillegg Vikings koster mindre enn halvparten av ressursene en Slag krever.

Protoss Void Ray

The Void Ray er den åpenbare disken i Slag for Protoss styrker. Det blir en skadebonus når angripe massive størrelse, tungt pansrede mål, som for eksempel Battle. Den har samme våpen område som Battle, så det er liten hastighet fordel ikke spiller en rolle. Du trenger minst to til å ta ut en Slag, men mer er å foretrekke. Du trenger også en høy Templar nærheten av Void Rays når kampene slag. Den Yamato Cannon stave på Slag kan lett ødelegge Void Rays. The High Templar feedback spell er nødvendig for å hindre at Slag fra decimating tomrommet Rays du ønsker å bruke mot den.

Protoss Stalkers og Sentries

Mens Void Ray er den åpenbare disken til Slag, er det ofte en upraktisk alternativ. Void Rays utgjør en åpenbar trussel mot Terran krefter, og de har mange måter å håndtere dem. Terran vikingene kan lett drepe Void Rays av samme grunn de er så effektive mot slag - lengre våpen rekkevidde og raskere bevegelseshastighet. En gruppe stalkers og Sentries kan gi et fall tilbake for Protoss krefter vender ut mot slag. The Sentry Guardian Shield gir en ganske stor mengde beskyttelse mot battle normale våpen. Dens Yamato Cannon er også nesten ubrukelig siden eliminere enkelte Stalkers eller Sentries gjør svært liten forskjell. Den Slag kan se mer skremmende, men ikke vær redd for å sende disse enhetene mot det hvis du ikke har Void Rays.

Zerg Forces

Zerg hæren er praktisk designet for å være bane av Terran slag. Den Yamato Cannon er ikke veldig nyttig mot en stor gruppe av små mål, snarere enn noen få store. De Corruptors gjøre bonus skade mot massive mål, og deres Korrupsjon evne øker skaden gjort i Slag med 20 prosent. Hydralisks, som har en tendens til å være mindre av en trussel mot de fleste andre Terran enheter, kan ta ut en Slag i store nok tall, spesielt med hjelp av Corruptors. Den Infestor er potensielt den mest dødelige alternativet. Dens Neural Parasite spell kan tillate deg å ta kontroll over en Slag i 15 sekunder med hver bruk. Du kan slå våpen av Slag på egne allierte bruker denne metoden.