Hva er de ulike aspekter ved læring for barn?

Hva er de ulike aspekter ved læring for barn?


Læring er "handlingen eller prosessen med å tilegne seg kunnskap eller ferdighet." Nei barnet lærer akkurat samme måte som en annen, og alle barn lærer best når de blir undervist med metoder som passer deres læringsstil. Det er viktig å inkludere en rekke aktiviteter i et barns utdanning, slik at hennes læringsbehov er oppfylt. Hvis du forstår ditt barns læringsstil, kan du hjelpe ham å lære raskere og mer effektivt.

auditiv læring

Auditive elever lærer best når de hører informasjon. De kan ha problemer med å forstå skriftlige retninger eller lesing. De er i stand til å huske navn, absorbere informasjon gjennom forelesninger, videoer eller lydbøker, og forstår tone i stemmen. Høytlesing kan hjelpe barn som er auditive elever forstå og huske materiale. Auditive elever kan også snakke med seg selv eller hvisking som de skriver ned notater. De er ofte pratsom og nyte delta i klasserommet diskusjoner.

Visual Learning

Omtrent 60 prosent av oss er visuelle elever. Barn som lærer visuelt excel når de er i stand til å se diagrammer, diagrammer eller grafer som representerer det materialet de lærer. De kan forstå og huske skriftlig informasjon. Noen lære teknikker som kan hjelpe en visuell elev inkluderer flash-kort, kart, fargekoding og mental visualisering. Tegning symboler eller bilder i notatene kan også hjelpe visuelle elever beholde informasjonen.

kinestetisk læring

Kenesthetic læring betyr å lære ved å gjøre. Barn som lærer kinesthetically har en vanskelig tid å sitte stille i lange perioder. De kan også ha en hard tid å huske informasjon fra en forelesning eller lesing. De nyter fysiske aktiviteter som sport og lærer best når de kan delta i en hands-on aktivitet. Eksperimenter, spill, ekskursjoner og fysisk aktivitet hjelpe kinestetiske elever. Selv å hjelpe et barn å huske informasjon mens du kjører eller hoppe tau kan øke hennes minne og hjelpe henne beholde det hun har lært. For å maksimere en kinestetiske eleven erfaring, omfatter blokker, puslespill, leire, datamaskiner eller andre interaktive verktøy i sin erfaring.