Hva er effektiv på Normal typer i "Pokemon Heartgold?"

Hva er effektiv på Normal typer i "Pokemon Heartgold?"


Pokemon monstrene kommer i en av sytten kategorier kalt "typer", som definerer de grunnleggende egenskaper, statistikk, ferdigheter, styrker og svakheter av Pokemon. Disse typene inkluderer grunntyper som "ild", "is" og "rock", men også inkludere mer fysisk orientert typer som "slåss" og "normal". Hver type er svak til visse typer, som tar mer skade enn normalt fra disse typer; de er også sterk mot andre typer, ta halvparten skade fra innkommende angrep eller håndtere dobbel skade når du går på lovbruddet. Spesielt er normal-type Pokemon utformet for å være mer enn defensiv støtende, med noen måter å motvirke dem direkte.

Super Effektiv

Normal-type Pokemon bare frykter en slags fiende: kjempe Pokemon. I "Heartgold," du kan kjøre inn i kamptyper som Hitmonlee eller Hariyama; disse Pokemon vil ta en "super effektiv" hit for dobbel skade på vanlige typer. Derimot, vil dine normaler ikke håndtere dobbel skade mot noen form på grunn av deres defensive orientert design.

Ikke veldig effektivt

Ingen Pokemon i spillet scorer halv skader gjennom en "ikke veldig effektivt" modifier når angripe din normal type Pokemon. Men når du er på offensiven, vil normalt finne hans eller hennes bevegelser arbeider dårlig på rock og ståltyper. Eksempler på bergarter inkluderer trelignende Sudowoodo og gigantisk stein monster Gigalith. Ståltyper er langt mer sjelden i "Heartgold", men du kan finne Steelix eller den legendariske Dialga i dette spillet.

ineffektiv

Den eneste Pokemon typen som er helt ineffektive mot vanlige typene er spøkelses typer som Uhyggelig og Sableye. Likeledes, spøkelser kan ikke skade normaler, heller. Som et spørsmål om faktum, er forholdet mellom normaler og spøkelser litt uvanlig, som verken stridende er i stand til å skade andre! Du kan imidlertid bruke staver "Lukt Sleuth" eller "Foresight" for å deaktivere Ghost immunitet; i så fall vil den vanlige Pokemon håndtere umodifisert skade.

Nøytral Effektivitet

De aller fleste angripere vil lande treff med nøytral eller umodifisert effektivitet. Fordi det er så få typer som omhandler super effektiv skader normale-typer, og fordi de fleste normale har naturlig høyt forsvar, normale typene er ganske vanskelig å bruke sitt og nederlag. Ulempen er at vanlige typer heller ikke møte noen spesifikke typer; de avtale nøytral effektiv skader alt i spillet bortsett fra rock, stål og spøkelse.