Hva er fordelene med forskjellige figurer i «World of Warcraft»?

Hva er fordelene med forskjellige figurer i «World of Warcraft»?


I «World of Warcraft», samt noen andre rollespill, blir tegntype kalt "klasser". Hver karakter, eller klasse, har spesifikke evner og våpen som gagner spilleren. Noen klasser utmerke seg på magi, mens andre foretrekker å bruke våpen i kamp. På tidspunktet for offentliggjøring, World of Warcraft har 10 klasser å velge mellom.

Jegere, Warriors og Rogues

Jegere er den eneste klassen kunne benytte våpen og armbrøster som en effektiv metode for å gjøre skade. De er svake i gruppen kamp, ​​men kan temme ville dyr for å hjelpe dem ut. Jegerens skyting og overlevelse talenter gjør ham flink til å fullføre spillet nivåer på egen hånd. Warriors er eksperter på nærkamp og kan tåle voldsomme angrep. Krigeren er den mest allsidige klassen når det gjelder å utstede trusler og beskytte andre tegn. En kriger funksjoner på "raseri", men dette avtar hvis han ikke er involvert i kamp, ​​og han er svært avhengig av sin rustning og våpen. En rogue spesialiserer seg på nærkamp og bruker stealth å uskadelig fienden. Hans andre evner inkluderer lock-plukking og håndtering giftstoff. En rogue kan slå ut en fiende for en lengre periode enn andre klasser, noe som gir ham en stor fordel.

Druids og Paladins

Druids og paladins er både hybrid klasser, noe som betyr at de kan oppfylle mer enn én rolle. For eksempel kan en druide ha helbredende krefter, men kan også skade motstandere. En druide har evnen til å forandre form fra humanoid form til en bjørn eller katt, og hans allsidighet er en viktig fordel. Han kan også helbrede hans allierte og bruke kraften i naturen for å påføre skade. Paladinen er en hellig kriger som er forpliktet til å beskytte de svake og jakte ut onde. Den paladin bærer sterk rustning og har en tung sverd og skjold som han bruker for beskyttelse og angrep. Han har også sterke helbredende evner og kan sende ut lys for å styrke venner.

Prester og Shamans

Prester tjene folket. En prest er en mester healer som kan holde andre klasser i live. Han kan forårsake skade på fiender med "skygge magi", som er en varierte våpen, noe som betyr at den kan brukes på avstand. Presten kan også bruke magiske ord for å opprette et beskyttende skjold som hjelper andre, og han kan kontrollere sinnet av alle tegn. En sjaman er den åndelige lederen av en stamme. Hans oppgave er å holde de elementære kreftene i jord, ild, luft og vann i balanse. Han bruker elementer, for eksempel is og ild, som våpen, for nærkamp, ​​men kan bruke et lynnedslag eller jordskjelv for varierte kamp. Viktigere, kan en sjaman velge fra et utvalg av Totems å beskytte allierte, og hver totem har en unik effekt.

Mage, Warlock og Death Knight

En mage bruker ekstremt kraftig magi som er åpenbart bare å disiplinerte og hengivne utøvere. Mages bruk varierte magi for å ødelegge fiender på avstand og kan kaste magi i høy hastighet. En mage kan angripe flere fiender samtidig, og kan bruke en rekke fullmakter til å styre en slagmark, inkludert frysing stridende. Han kan også teleportere mellom steder. En warlock kommandoer demoniske kraft og har tilgang til stadig demoniske tegn som spillet utvikler seg. Den warlock bruker forbannelser å stoppe fiendene, og han kan også renne en fiende helse til eget bruk. Death Knight er den eneste helten klassen karakter i spillet fra datoen for offentliggjøring. En spillers karakter må ha nådd nivå 55 før han kan lage Death Knight. Death Knight har lignende hybrid evner til paladin, og han bruker mørk rune magi for å angripe fiender.