Hva er fysikk av en Music Box?

Musikk boksene er smarte innretninger som har blitt samlet i generasjoner. Hver boks er laget for å spille en eneste melodi hver gang en fjær er viklet eller en sveiv er slått. Noen musikk boksene er laget på en slik måte at det interne arbeidet kan sees. Ved å nøye ser en slik musikk-boksen spill, kan du observere hvordan det fungerer.

Egenskaper

En musikk boksen har vanligvis rader med metalltunger med ulik lengde. En sirkulær sylinder dekket med små pinner roterer inne i boksen. Pinnene er posisjonert for å plukke siv som de passerer. Hver siv gjør en eneste tone når plukket. Som sylinderen roterer, er pinnene laget for å plukke siv i en bestemt rekkefølge, og skaper en melodi.

de Reeds

Hver siv er en frittstående, spenstig stykke metall. Når en pin trekker tilbake på siv, lagrer den energien. Som pinnen fortsetter å rotere, utgivelser det siv og at energi fører til at siv til våren tilbake. Siv har så mye energi lagret at det spretter forbi sin hvilested, spretter frem og tilbake i et halvt sekund eller så. Vibrasjonene oppfattes som god.

Amplification

Musikk boksene ofte er montert på en blokk av tre for å forsterke lyden. Siv er små, slik at de ikke flytte mye luft eller gjøre mye lyd. Når musikkboksen er montert på en blokk av tre, er imidlertid den lyd som overføres inn i treet. Dette gjør veden vibrere, for økning av vibrerende overflate. Veden og siv kan flytte mer luft enn sivet alene, slik at lyden er høyere.

Slå på Music Box

Alle musikk boksene drives av tannhjul. I noen, blir en liten sveiv festet til et gearsystem som gjør sylinderen. Men mange musikkboksene er drevet av en fjær. Du trekker den opp, komprimere våren og lagring av energi. Som våren unwinds, driver energi sylinderen, spille musikk boksen.

Spille en Tune

Musikken boksen Sylinderen er utformet for å slå på en konstant hastighet. En enkelt rotasjon vil spille en hel melodi. Derfor er avstanden rundt sylinderen mellom to pinner bestemmer mengden av tid mellom fors de to noter. For eksempel, hvis tappen B er direkte etter tappen A, det vil spille i den rekkefølgen. Dersom avstanden fra pin B til pin C er to ganger avstanden fra pin A til pin B, vil dobbelt så mye tid passerer mellom spiller B og C enn mellom A og B.