Hva er Max Stats på "Final Fantasy: Dawn of Souls"?



"Final Fantasy II: Dawn of Souls" er en port av den opprinnelige "Final Fantasy II" rollespill til Game Boy Advance. Etter hvert som du avanserer gjennom dine opplevelser, figurene dine får nivåer og forbedre statistikken som styrer gameplay. Hver type statistikk fremskritt i et annet tempo og har ulike maksimale verdier som du kan oppnå.

grunn~~POS=TRUNC egenskaper

Personene i "Final Fantasy II: Dawn of Souls" har fem grunnleggende evne egenskaper som styrer handlinger og innflytelse fremgang i annen statistikk. Disse egenskaper er styrke, smidighet, intelligens, utholdenhet og flaks. Man kan velge enkle trekk for å forbedre hver gang et tegn får et nivå, og videre hver av disse fem egenskaper til et maksimalt nivå 99.

Angrep og forsvar

Din karakters basen angrep og baseforsvar rating benyttes til å beregne skade gitt under angrep og skader mottatt fra å angripe motstandere. Disse base karakterer blir så modifisert av utstyr og staver som forbedrer ditt angrep og forsvar evne. Disse to statistikkene er de to eneste statistikk i «Final Fantasy II" at du ikke kan maks ut gjennom normal gameplay. Du kan imidlertid bruke jukse koder for å få maks angrep og forsvar karakterer på 255.

Hit Points og magipoeng

Poeng og magiske punkter er de to viktige tiltak som styrer figuren din evne til å utføre handlinger. Så lenge din nåværende helsepoeng er over null, kan karakteren din fortsette å engasjere seg i kamp; så lenge du har et tilstrekkelig antall magiske poeng, kan karakteren din kaste en spell. Både helsepoeng og magipoeng max ut på 999.

Nøyaktighet og Evasion

Det er to andre statistikker som når et maksimum på 255: nøyaktighet og skatteunndragelse. Nøyaktigheten statistikken refererer til sannsynligheten for at et angrep vil ramme sitt mål, mens evasion statistikken refererer til sannsynligheten for at du vil unngå en fiendtlig angrep helt. Både nøyaktighet og unndragelse er delvis styrt av din karakters basen smidighet statistikken.