Hva er PVE i «World of Warcraft»?

Spillere av «World of Warcraft» online spillet kan delta i to typer innhold: spiller mot spiller og spiller mot fienden. Disse to typer innhold varierer etter hva slags kamp hver innebærer. Player versus fiende innhold, kjent som PVE for kort, setter spillere mot datastyrte fiender i kamper med varierende kompleksitet. Enkelte servere er dedikert til PvE kamp, ​​selv om spillere kan fortsatt delta i PVP kamp hvis de ønsker det.

PVE servere

Spillere som skaper tegn på PvE servere kan reise til nesten hvilken som helst sone uten frykt for å bli angrepet av spillere av motstridende fraksjon. Hovedstedene i hver fraksjon er det eneste unntaket; en spiller av motstridende fraksjon som trer en av disse byene vil automatisk bli flagget som tilgjengelig for PVP kamp så lenge han holder seg inne. Spillere kan også frivillig flagger seg selv som tilgjengelig for PVP combat ved å skrive "/ pvp."

Solo PVE innhold

Solo PVE innhold består i hovedsak av oppdrag. Selv om det er mulig for spillere å få erfaring og nivå opp uten å fullføre noen oppdrag, questing belønner spillere med utstyr, omdømme og gull. Enkelte oppdrag kan også belønne spillere med alternative valutatyper, for eksempel Marks of the World treet eller Champions Sel; denne valutaen er pålagt å kjøpe kraftigere utstyr eller forfengelighet elementer som monterer og ikke-kamp kjæledyr. I tillegg er flere prestasjoner direkte knyttet til søken ferdigstillelse, for eksempel "3000 Oppdrag fullført", en prestasjon som belønner tittelen "the Seeker."

Gruppe PVE innhold

Noen PVE innholdet krever små grupper på opp til fem spillere å fullføre, herunder oppdrag som er rettet mot fiender som er vanskeligere enn normalt. Tilsvarende fiender og bosser innenfor fangehull krever en godt organisert gruppe på fem spillere skal være ferdig på det tiltenkte nivå; av de fem spillerne, må man ta rollen som tank, en rolle healer og de resterende tre rollen skade forhandlere. Noen fangehull er tilgjengelig i en ekstra vanskelighetsgrad, heroisk; denne vanskeligheten øker helse og skade av fiender og legger kompleksitet til kamper, men belønner spillere med kraftigere utstyr.

Raid PVE innhold

Raid PVE innhold er vanligvis tilgjengelig i to vanskeligheter, normal og heroiske, selv om noen veldig gamle raid dungeons som Molten Core og Blackwing Lair ikke tilbyr en heroisk vanskelighetsgrad. Raid er ment for større grupper av spillere; de fleste har en 10-player versjon og en 25-player versjon, selv om noen gamle raid fangehull ble utformet for grupper opp til 40 spillere. Raid innhold belønner generelt bedre utstyr enn solo eller gruppe innholdet på samme nivå; kamper i raid dungeons er svært kompleks og krever konkrete strategier for å beseire. Ten-spiller gruppene består av to tanker, to eller tre healere og fem eller seks skade forhandlere, mens 25-spillergruppene består av to eller tre tanker, fem til syv healere og 15 til 18 dps.