Hva gjør de Symboler på PlayStation-kontrolleren mener?

Hva gjør de Symboler på PlayStation-kontrolleren mener?


Designeren av den opprinnelige PlayStation One-kontrolleren ble kåret Teiyu Goto, en japansk teknisk skole utdannet som sluttet Sony i 1977. Goto nevnt i en 2010 intervju med Famitsu Magazine at ledelsen ønsket Super Nintendo spillere til å oppgradere til systemet, og ønsker ikke å avviker for langt fra det velkjente kontrolleren stil. Goto fikk i oppdrag å lage symboler for de fire knappene som Nintendo merket "A", "B", "X" og "Y" og åpenbarte sin originale konsepter bak symbolene i intervjuet.

Triangel

Goto sier "trekanten viser til utsiktspunktet, jeg hadde det representere ens hode eller retning og gjorde det grønne." Tematisk da, ville det være fornuftig for spillutviklere å bruke denne knappen for spillere å endre synspunkt av spillet, for eksempel i sportsspill der flere kameravinkler er tilgjengelige. Som knappen i posisjon for "X" på Super Nintendo-kontrolleren, er denne knappen mindre brukt enn "X" og "Circle" knappene på PlayStation-kontrolleren.

Torget

Ifølge Goto, torget symbol, brukt som lengst til venstre av de fire knappene, "refererer til et stykke papir, jeg hadde det representerer menyer eller dokumenter og gjorde det rosa." Denne knappen vil da være fornuftig å kalle en meny overlegg på spillet der du kan velge våpen, magi og andre alternativer eller lagre spillet, for eksempel. Som posisjonen av denne knapp var den samme som den for "Y" -knappen på Super Nintendo kontrolleren, kanskje den minst brukte knapp av alle fire på at regulatoren, vil denne knappen, som "trekant", er plassert over hoved " X "og" Circle "knappene.

Circle og X

Goto sier "sirkelen og X representerer 'ja' eller 'nei' beslutnings- og jeg gjorde henholdsvis dem røde og blå. Folk trodde de fargene ble blandet opp, og jeg måtte forsterke til ledelsen at det er det jeg ville." Det ville være fornuftig for ledelsen å sette spørsmålstegn Goto på dette, fordi selv om symbolene fornuftig fra et designperspektiv, fargene er omvendt fra hva folk flest er vant til i moderne design: Red er nesten universelt brukt som en advarsel, våken eller avskrekking , slik som i tilfellet med stopp skilt, mens blått er mer dempet og innbydende. Denne knappen, sammen med "Circle", er en av de to mest brukte knappene på PlayStation-kontrolleren.

Regionale Button-Kartlegging problemer

Ifølge spillet ingeniør Matthew Gallant, Nord-Amerika og Europa har vanligvis en annen kontroller kartlegging fra Japan selv om knapper, symboler og farger er identiske; spesifikt er "X" brukes til å bekrefte mens "Circle" brukes til å avbryte, mens det motsatte er tilfelle for japanske spill. Gallant sier at mens knappene er vanligvis remapped når portet til andre regioner, noen spill som «Final Fantasy VII» og «Metal Gear Solid» forlot den opprinnelige knappen kartlegging, noe som resulterer i forvirring for vestlige spillere.