Hva Land Leads spillindustrien?

Hva Land Leads spillindustrien?


Videospill er ikke bare et tidsfordriv for amerikanske ungdommer. Mange av spillene du kjenner og elsker er skapt av utenlandske selskaper, og utenlandsk publikum kjøper mer av dem. Ulike land kjøpe mer av forskjellige typer spill, fra PC-spill til online spill til konsoll titler. Selv om USA fortsatt er markedsledende, er veksten forekommer over hele verden i en rekke steder.

Lederen i Video Games

USA er fortsatt leder i spillindustrien. Markedet for dataspill i USA er den største i verden. Ifølge forskere ved Duke University, markedet for videospill i USA vokste fra $ 7000000000 til $ 15.5 milliarder fra 2003 til 2008. Markedet er anslått å øke til mer enn $ 20 milliarder innen 2013.

Et voksende marked

Selv om USA er fortsatt den klart ledende i spillindustrien for nå, er markedstrender viser spillindustrien legger monumental vekst over hele verden. I 2003, den globale spillmarkedet var mer enn $ 20 milliarder kroner, ifølge Duke University. I 2008 vokste dette markedet til $ 50 milliarder kroner. Anslag tyder på at i 2013, vil markedet vokse til mer enn $ 70 milliarder på verdensbasis. Med Duke projisere at USA vil opprettholde sin vekst i spillindustrien, men i et saktere tempo, som overlater mye av markedsvekst i andre land.

Andre kjente ledere

Japan er en av de fremste navnene i videospill. Mange av de store spillselskapene er japansk født, slik som Nintendo og Sony. Men landet har sett spillsalg skuff konsoll i det siste. Vest-Europa, derimot, er å kjøpe flere og flere spill. Det stier rett bak oss, vokser fra en $ 5000000000 markedet i 2003 til en $ 13900000000 markedet i 2008. Anslag tyder på at markedet vil vokse til $ 19.5 milliarder i 2013, med mye av veksten drevet av dataspill.

bredbånd Penetration

En av de viktigste årsakene til drastiske økninger i markedet for videospill i alle ledende gaming land er bredbåndsdekningen og økende enkel tilgang til dataspill. Sør-Korea, i særdeleshet, har opplevd en boom i videospill innkjøp. Markedet økte fra $ 1300000000 til $ 4000000000 2003-2009, ifølge Duke. Mye av denne veksten ble ansporet av online spill, som igjen var påvirket av bredbåndsdekningen. Sør-Korea har den høyeste bredbåndsdekningen i verden, med 70,8 prosent av landets ha en bredbåndstilkobling i 2009.