Hvor var Nintendo Wii oppfunnet?

Den raskest selgende spillplattform i løpet av de siste to årene har vært Wii; en liten, hvit spillkonsoll som tillater spillere å samhandle med spillet gjennom en unik kontroller. Men hva som ikke er allment kjent om Wii-systemet som oppfant det og hvordan det kom til å bli.

Historie

I 1985 japanske elektronikkprodusenten lanserte Nintendo Nintendo Entertainment System, eller "NES", som introduserte spillere til populære ikoner som Mario og Zelda. Siden da, Nintendo, som sine konkurrenter, har jobbet iherdig for å forbedre grafikk og appell blant spillere.
I 2004 Nintendo sjokkerte spillverdenen ved å introdusere ideen til en spillkonsoll som gikk i en radikalt ny retning. I stedet for å forbedre spill hestekrefter gjennom kraftig-forbedret grafikk og stadig mer komplekse spill, bestemte Nintendo at en stor del av befolkningen hadde fortsatt ikke fått inn dataspill og at den nye plattformen, kalt "Revolution", vil endre denne trenden.

Betydning

Presidenten i Nintendo, Satoru Iwata, sa på demo lanseringen av "revolusjon" i 2005 at hans selskap kan forenkle standard spillkontrolleren og endre det på en slik måte at å flytte kontrolleren rundt under et spill ville ikke bare bli oppmuntret , men er nødvendig for å spille spill. Navnet på prosjektet ble endret fra Nintendo Revolution til Wii like før det ble lansert. Ved sin offisielle utgivelse i USA, Japan, Sør-Amerika og Australia, Wii ble raskt den hotteste spillkonsoll på markedet. Etterspørselen var så høyt, noen annenhåndsmarkedet belastet $ 400 eller mer for $ 250-konsollen.

Funksjon

Satoru Iwata lagt merke til at når du spiller dataspill, uerfarne spillere gjorde to ting. Først flyttet de kontrolleren rundt, prøver å få tegnet på skjermen for å bevege seg raskere. For det andre, vokste de frustrert over den komplekse sammensmelting av knapper, styrespaker og triggere som dannet standard kontrolleren. Wii, han bestemt, ville løse begge disse problemene. Først ble den eksterne (som er Wii-kontrolleren) forenkles til en stor knapp på toppen, en trigger på bunnen og en fire retning analoge kontrolleren på toppen, rett under den store knappen. Fjern registrerer også bevegelse i tredimensjonale rom, krever spillerne å bevege seg for å samhandle med spillene.

typer

Hvilke typer spill som tilbys ble også endret for å appellere til spillere og ikke-spillere likt. Noen av titlene Nintendo tilbys for Wii (og noen ganger sammen med Wii) var grunnleggende sportsspill. Wii Sports, for eksempel, tilbys bowling, baseball, tennis, golf og boksing på en disk. Bevegelsene av kontrollerne bestemt handlinger i spillet, og ble med hensikt enkel. Ideen var å lokke ikke-spillere for å gi konsollen en sjanse og å oppmuntre ikke-spillere å fortsette å spille. For eksempel, Nintendo donert hundrevis av Wii-systemer for å hvile boliger og pensjonering sentre over hele USA der, angivelig, er bowling den mest populære sporten.

betraktninger

Satoru Iwata og Nintendo heller ikke glemme sine dedikerte spill fans, å bringe ut tittelen direkte fra Nintendo eller gjennom andre programvareutviklere, som vil appellere til deres gaming fan base. Gamle titler ble re-imagined for Wii og eldre Nintendo GameCube-spill kunne spilles på Wii.
Nintendo fortsetter å balansere tradisjonelle spill med nye bruksområder for kontrolleren eller til og med nye kontrollerne helt. Wii Mario Kart plasserer Wii-fjernkontrollen i et ratt-formet kontrolleren holder og tillot spillerne å "drive" vognen som om det var en ekte bil. Nintendo Fit benytter en balanse-sensing plattform for å veilede spillerne gjennom ulike yoga øvelser. Wii "zapper" er en pistol-formet kontrolleren holder som passer Wii-fjernkontrollen, og det er "nunchuck" tilbehør for å spille en armbrøst skyting simulator kalt Links Crossbow. Alle disse styringer ble opprinnelig utviklet av Nintendo utforming laboratorium i Japan, men ble testet på verdensbasis.