Hvordan å drepe en brikke i et sjakkspill

Hvordan å drepe en brikke i et sjakkspill


Sjakk er et brettspill som spilles mellom to spillere. Styret er konstruert av 64 ruter i vekslende farger. Hver spiller kontrollerer en "hær" av 16 stykker. Denne hæren er kompromittert av seks forskjellige typer stykker: en konge, en dronning, to løpere, to tårn, to springere, og åtte bønder. Hver brikke er kontrollert av et etablert sett av regler. Disse reglene diktere hvilken retning og antall plasser hver brikke er lovlig i stand til å bevege seg. Disse reglene også oppgi når et visst stykke kan "drepe" eller "fange" en annen brikke. At stykket er fjernet fra brettet.

Bruksanvisning

1 Eliminere en motsatt stykke ved hjelp av kongen ved å flytte en firkant hvilken som helst retning til en firkant for tiden opptatt av motstander stykke. I tillegg kongen kan bare fange en annen brikke hvis farten ikke la kongen sårbare. Når en konge er i en firkant som overlater den sårbar for å fange opp, er at kongen "merket". Dette kan bli tvunget på en konge av en motstander med riktig plassering av at spillernes brikker. En spiller kan aldri gjøre et trekk som ville forlate sin egen konge i "sjekke" status. En konge kan aldri fange en annen konge.

2 Flytt dronning hvilket som helst antall plasser i alle retninger i en rett eller diagonal linje til et felt hvor det står en av fiendens brikker for å eliminere den. Ingen brikke kan passere gjennom en annen brikke for å gjøre en drepe eller fange.

3 Drep en brikke ved hjelp av biskopen ved å flytte en rekke områder diagonalt til en plass okkupert av en motstander stykke.

4 Ta et stykke med din tårn ved å flytte det en rekke områder vertikalt eller horisontalt til en plass okkupert av en fiende stykke.

5 Gå ridder i en "L" -form alle retninger så lenge trekk består av to ruter i en rett linje, og ender med en firkant til siden. Hvis slutter plassen er okkupert av en fiende stykke, er det stykke fanget. Ridderen er i stand til å "hoppe" over en del å komme frem til ønsket sted.

6 Flytt bonde en plass diagonalt for å fange en fiende stykke. Dette trekket kan bare utføres når en fiende er som opptar en plass på raden rett foran bonden og diagonalt ved siden av den.