Hvordan å holde et barn fra å komme ut av sengen

Hvordan å holde et barn fra å komme ut av sengen


Små barn får ofte ut av sengen flere ganger, teste foreldrenes grenser og tålmodighet. Selvsagt vil du at barnet skal bli i sengen når du setter ham der, ikke bare for sin egen fordel, men slik at du kan ha litt fred og ro selv. Denne prosessen trenger ikke å være et slag; forsiktig arbeide med barnet ditt å gjøre ham komfortabel i hans rom og trygg på at han ikke glipp av noe av moroa.

Bruksanvisning

1 Opprett en sengetid rutine at barnet kan følge. Hvis du endrer det hver kveld, er han mer sannsynlig å teste deg for å se om han kan komme unna med noen flere minutters spill. Les en bok med ham, la ham bruke toalettet en gang til og gni ryggen for en stund som han går i dvale. Hold gjør dette til det blir standard.

2 Shoo bort noen monstre. Noen barn får stadig ut av sengen fordi de er redde. Hvis barnet ditt er redd, gjør det du kan for å lette sin frykt. For eksempel installerer en nattlampe gjøre rommet litt mindre mørk og litt mindre skummelt. Du kan også være lurt å la henne sovne med lysene på. Prøv å lage en "Monster Repellent Spray" av lavendel og vann i en sprayflaske. Spray denne i områder der det kan være monstre: skap, i mørke hjørner og under sengen.

3 Hvis barnet ditt er ung nok, prøv å bruke bed rails. Hvis du kommer til å prøve dette, sørg for at du kan høre ham hvis han kaller. Noen ganger er det legitime grunner for ham å ønsker å komme ut av sengen.

4 Gjør sengen hennes en innbydende plass. La henne plukke ut noen nye ark og en dyne, noe som kan gjøre henne begeistret bor i sengen. Du kan også være lurt å gi henne frihet til å spille litt før du sovner, så lenge hun holder seg i sengen. For eksempel kan du la henne ha en favoritt dukke eller en bok og lommelykt i sengen.

5 Lag en belønning diagram til å henge på veggen. For hver natt at barnet holder seg i sengen, gi ham et klistremerke til å sette på kartet. Hvis han ikke klarer å holde sengen, klarer han å få et klistremerke. Fortell ham at etter at han akkumulerer en viss mengde klistremerker, vil du gi ham en større belønning, for eksempel en leke som han vil. Hvis mulig, kjøpe leketøy når du starter diagrammet og sette den et sted hvor han kan se det, men kan ikke nå det, som på toppen av kjøleskapet.