Hvordan å lære det grunnleggende av Bridge (Leksjon 1)

Hvordan å lære det grunnleggende av Bridge (Leksjon 1)


Bridge er en amerikansk tidsfordriv, utvikler seg fra Whist på begynnelsen av 1900-tallet. En av pionerene, Charles Goren (1901-1991), var en Philadelphia advokat og lært Bridge i begynnelsen av 1930-tallet. Han anses fortsatt som et av de mest innflytelsesrike forfattere og påvirkning på spillet. Hans bok, "Winning Bridge Made Easy" var grunnlaget for hans nå berømte Point Count bud system. På et tidspunkt, Mr. Goren skrev for "Sports Illustrated" og vert et TV-show om Bridge fra 1959 til 1964. Hans prestasjoner / tildelinger i spillet er for mange til å liste opp her. Men hans største bragd var å introdusere spillet av Bridge til millioner av spillere. Dette er et flott spill for å lære og å nyte!

I denne artikkelen vil vi utforske hans bud system.

Bruksanvisning

Point Count budgivning System

1 Innledning ----

Bridge er et partnerskap spill, og slektskap til Spades og Whist. For å kommunisere effektivt, er det en budgivning "språk" som er forstått av begge medlemmer av partnerskapet (og for at tiltaket, motstanderne). I motsetning til spillet of Spades, har Bridge flere runder med budgivning med omtale av drakter (eller "triumf"). Andre bud er "Pass" og Double ". Mekanikken i spillet (shuffling / omsetning av kort) og spill av hånden er lik Spades og Whist. Tretten kort deles ut til hver spiller, og at budgivningen inntektene. Nå vil vi se på å vurdere en hånd, den første delen av å lære spillet.

2 Point Count budgivning System ----

"Ære" kortene er ess, konge, dronning og Jack. Her er poengverdier for hver av disse kortene:

Ace = 4; Kongen = 3; Queen = 2; Jack = 1. Summen av dekket er 40 poeng. Selv om det er mer enn 600 millioner mulige hender, prinsippene er de samme. Du og din partner vil utforske hvis du har nok poeng til å foreta en delvis score, et spill eller en "smell" (mer kommer om dette senere). Det er belønning for "del" score og for å sette motstandernes bud. Merk - Moderne eksperter verdsetter Ace som 5 poeng; Kongen som 3 poeng, og Queens, knekt og tiere som en - halve poeng mindre enn sine tradisjonelle verdier!

3 Mer om poeng og budgivning ----

Gjennomsnittlig antall poeng for en gitt hånd er 10. Hvis du får utdelt flere poeng det øker din mulighet til å delta i budgivningen. Hvis du får utdelt mindre enn 10 poeng, kan du bli tvunget til å passere i mange tilfeller. I Bridge er dresser rangert i denne rekkefølgen: Spar, Hjerter (kalt "store dresser"), diamanter og klubber (kalt "mindre passer"). Triumf rangerer over Spades på et gitt nivå. Det er sju budgivning nivåer fra 1 Club (lavest mulig bud) til 7 triumf (høyest mulig bud).
Bruken av "Double", og begrepet "sikkerhetsproblemet» vil bli diskutert i fremtidige avdrag.

4 Egenskaper ----

Hender uten et ess miste verdi. Hender med enkelt konger, dronninger eller Knekt er også svekket. Videre ber en dame eller Jack med bare en liten (medfølgende) kortet er også en forpliktelse. I andre artikler vil vi gå inn i mye mer detalj om drakter (og dress "passer" mellom partnere). Konvensjoner (budgivning eller bly-avtaler) mellom partnere vil bli anmeldt i Lessons # 14 og # 15.

5 Spill Krav ----

På grunn av plassbegrensninger her, foreslår jeg at nykommeren spilleren gjennomgå scoring system som brukes i Bridge. Dette kan lett bli funnet på Internett via en av søkemotorene. Det følgende er en oppsummering i et nøtteskall (merk: tallene viser til KOMBINERT høy kort punkter ofte kalt "HCP" i de to hendene på partnerskap).

en. 25 HCP punkter gir vanligvis GAME i en triumf kontrakt.
b. 26 HCP punkter gir vanligvis GAME i en større farge (spar / hjerter).
c. 28 HCP punkter gir vanligvis GAME i en mindre farge (Diamanter / klubber).
d. 33 HCP punkter gir vanligvis SLAM i en større farge eller ikke triumf).

( "Game" er tre triumf, 4 av et større farge eller 5 av a mindre farge. En "Small Slam" er seks av sortene eller 6 triumf. En "Grand Slam" er syv av noe og krever minst 37 høyt kort peker mellom partnerne.)

6 Shape of Hånd ----

Distribusjon er en annen faktor i budgivning. Dette er atskilt fra høye kortet poeng. Hvis du får utdelt en VOID (ingen av en dress), en enkelt (ett kort i en farge) eller en dobbel (to kort i en farge) du tilføre verdi til din hånd som følger:

en. VOID = tre poeng
b. SINGLETON = To poeng
c. Dobbel = ett poeng

En ugyldig eller en enkelt inne partneren din trumf farge er verdiløs. Og fordeling gjelder ikke triumf budgivning.

7 Åpning Hands ----

For å "åpne" budgivning i første sete (eller andre plass etter en "Pass") bør du ha minst 13 HCP poeng. Selvfølgelig, distribusjon verdier gjelder når du byr dresser. For eksempel si at du holdt denne hånden: ( "X" er liten, "spot" kort lavere enn en Jack)

Spades-A xxx
Hearts-K Q xx
Diamonds-x

Klubber-A xxx

Du ville by en klubb. Hånden har 13 HCP og a enkelt diamant, bringe din telle opp til 15 poeng. (Vi vil utforske mer om drakten budgivning i en annen artikkel.)

Hint

  • Ta en kortstokk og ta ut fire hender. Øv å telle høy kort poeng og distribusjons verdier for hver hånd. Gjenta denne øvelsen.
  • Få en kopi av "5 uker for å vinne Bridge" (Alfred Sheinwold) eller "Winning Bridge Complete" (Edgar Kaplan). To klassiske bøker for nybegynnere!
  • Sjekk ut på internett for Bridge-spillesider. Finn en nybegynner rom.
  • Sjekk ut ACBL (American Bridge League). De tilbyr et bredt utvalg av programmer, og oppmuntre nye spillere å lære spillet.
  • Ikke prøv å lære for mye, for fort. Dette spillet vil kreve en svært dedikert engasjement og mye av din tid.
  • Ikke delta i en turnering eller duplisere spill med mindre du har spilt i flere måneder, eller du har en opplevelse partner til å veilede deg.