Hvordan å være et spill Master

Hver RPG trenger noen til å kjøre den, det være seg et dataprogram, world watcher, eller den personen som sitter ved siden av deg ved bordet, som beskriver handlingen. The Game Master er beslektet med fortelleren i en historie: de la spillerne vet hva som skjer og hvem som gjør hva. Vær klar over: det er ikke så lett som det kan høres.

Bruksanvisning

1 Velg et spill til å kjøre. Den mest grunnleggende ting for et spill Master (eller GM) skal ha er selvfølgelig et spill. Fordi kjører et online spill som World of Warcraft må du være ansatt i firmaet, det er bare lettere å forsøke å kjøre en tabletop rollespill. Brett rollespill krever spillet bøker, blyanter, papir, terninger og 2 + spillere. Å ja, trenger du også en god del fantasi, og noen fortellinger evne. Hvis du mangler noe av dette, trenger ikke å bekymre deg; det kan alle bli funnet sted. Vi vil fortelle deg hvor.

2 Gjør deg kjent med spillet. De fleste regler for tabletop rollespill er i bokform. Disse kan bli funnet på store bokhandlerne, spillbutikker og direkte fra skaperne (enten online eller via mail.) Når du har valgt spillet, les deg opp på det, lev deg inn i den. Som en GM, må du være kjent med så mye av spillet som mulig for å nøyaktig veilede spillerne gjennom verden.

3 Prøv noen improv eller ta noen klasser. Som en GM, vil du bli stadig pålagt å tenke på føttene og komme opp med plott og dialog på toppen av hodet. Hvis du ikke praktiserer dette, eller utvikle din improv ferdigheter, vil dine spill kommer ut som uinspirert, mangler detaljer og kjedelig. Du ønsker ikke dette!

4 Lag et scenario. Du er nødt til å ha noe for dine karakterer å gjøre! Bare plopping dem ned i midten av et sted og gi dem noen annen retning vil forlate dem forvirret og vandrende! Hvis du ikke er en historieforteller av natur, i det minste komme opp med en liste over tegn og enkle arrangementer for dem å komme over, og reagerer på. Ting som "huset ditt tar fyr", "en skjult bevæpnet mann tar en sjanse på deg, smalt mangler hodet" og "en rampaging motorsykkel gjengen tårer ut av ingensteds og begynner ride sirkler rundt deg" vil gi spillerne noe å tygge på for en stund, men du trenger mer. Hvis du er en naturlig historieforteller, skrive ut en tomt bue som vil bære karakterene gjennom en rekke utfordrende hendelser. Er de i midten av en krig? Er deres stjerneskip har tekniske problemer? Åpent temaer og hendelser som gir mulighet for en rekke mulige reaksjoner gjør for beste rollespill.

5 Prøv og tenk på de menneskene i verden rundt spillerne. Disse tegnene kalles ikke-spilleren tegn eller NPCer. En av nøklene til å være en stor GM spør deg selv "Hvordan ville NPCer reagere?", Som betyr hvordan ville den gjennomsnittlige folk på gaten reagerer på hva spillerne gjør? Fortsette å spørre deg selv dette, og jeg garantere det vil bli gradvis lettere å være et spill Master.

6 Samle dine spillere når du er tilstrekkelig kjent med spillet! Når du føler du er klar, får spillerne dine sammen! Rollespill krever 2 spillere i tillegg til GM (noen sier at du trenger bare ett, men de fleste anser denne typen rollespill å være merkelig, obsessive og generelt dårlig råd.)

7 Prøv og holde gruppen håndterbare. Grenser er forskjellig for alle, men tabletop rollespill har en tendens til å bli uhåndterlig på mer enn 5-6 spillere. Noe mer enn det, og siden samtaler begynner å utvikle seg, og det blir vanskelig for GM å holde styr på hvor alle er, hva de gjør og støy til slutt blir uutholdelig.

8 Legge den ut. Når beskrive verden og de tingene som skjer i det, prøve og være så levende som mulig. Har skogen har en tykk tåke som skjuler nesten alle syn, male landskapet i en bisarr landskapet på skygger som svømmer i spillerens øyne og håne dem med visjoner om kronglete lemmer og rufsete fingertuppene? Har byen oppstøt røyk og ild, som dekker alt i den med et lag av aske og radioaktivt skitt som aldri ser ut til å vaske av? Være beskrivende, men husk at dine spillere trenger å snakke også!

9 Ha det gøy! Mens handlingen er kjøtt og bein av en RPG-økt, det er ingenting galt med interjecting litt komisk lettelse. Kanskje en av spillerne botches en rull og faller ned et mannhull eller går inn i en flaggstang? Ting som det, riktig beskrevet, kan ha dine spillere i masker!