Hvordan avslutte et rom i spillet Maker

Det kommer en tid i spillet Maker når en spiller må flytte fra sin nåværende plassering til neste verden. Programmerere gjøre dette ved å avslutte rommet deres bruker er å utforske. Avslutte rommet er oppnådd ved å knytte en handling som presser spillere videre til en av rommets hendelser. Når dette skjer, tilbake selve rommet ved hjelp av End Room hendelsen. Slutten av et rom kan utløses av en rekke hendelser, fra ødeleggelse til nedtelling av et tidsur.

bruksanvisning

1 Velg "Ressurser" fra Game Maker-menyen og velg den eksisterende rom du ønsker å slutte. Klikk på plass til å åpne opp rommet-redigering menyen.

2 Velg objekt i rommet du ønsker å ha utløse enden av rommet. Når brukeren samhandler med dette objektet, vil en instans begynne som vil presse spillerne til neste rom.

3 Velg "Legg til aktivitet" fra "Object Property" -menyen. En liste over hendelseskategorier vil bli vist. Begynn med å velge den hendelsen som vil føre dette rommet til slutt. For eksempel velge "Destroy Forekomst" å ha rommet slutt på ødeleggelsen av objektet.

4 Velg ett av alternativene rom fra listen over handlinger som vises på valg av hendelsen. Du kan velge å ha brukeren gå videre til neste rom, starter dagens rommet eller gå tilbake til forrige rom. Velg en å gå tilbake til "Object Property" -menyen.

5 Velg "Legg til hendelse" igjen og velg "Annet" fra hendelseskategorier. Velg "End Room" for denne menyen. Avslutte rommet vil tilbakestille alle forekomster og objekter i ditt tilfelle brukeren er tilbake.

6 Lagre i rommet og teste for å sikre slutt har den ønskede effekt.

Hint

  • Du kan legge til flere tiltak for å avslutningen av et rom. For eksempel, når spilleren slutter rommet du kan ha brukerens sprite forvandle eller skifte farge på starten av neste rom. Velg riktig handling fra "Handling-menyen."