Hvordan Beat en høy poengsum i Farkle

Hvordan Beat en høy poengsum i Farkle


Vanlige kallenavn for Farkle inkludere "10000" og "Hot Dice", men objektet av spillet er den samme uansett navn. Prøv å bygge en vinnende kombinasjon uten å begå en "Farkle", eller et terningkast som resulterer i noen vinnende resultater. Farkle er et spill med en scoring grense. Når en spiller når 10.000 poeng, er en siste runde spilles der hver spiller får en sjanse til toppen som scorer. Den med flest poeng på slutten vinner spillet. Siden 10 000 (eller litt høyere) regnes som den høyeste poengsum i spillet, komme til at merket er målet.

bruksanvisning

1 Rull seks terningen for å bestemme den opprinnelige stillingen. Så lenge det er tre like på terningen eller noen enere og femmere, er du trygg. Hvis ikke, blir det betraktet som en "Farkle" og du mister din tur. Telle poengsummen din. Hver og en er verdt 100 poeng hver fem er 50 poeng, tre de eller en straight (1-2-3-4-5-6) er 1000 poeng, og tre toere gjennom tre seksere er 100 poeng ganger antall på terningen (tre toere er 200 poeng).

2 Sett av terningen var en del av den gode roll. Ta de andre terningene og rulle igjen. De samme reglene gjelder. Eventuelle enere og femmere bety at du er fortsatt "i live" og kan fortsette å kaste terningen. Jo færre terningen du har i hånden, jo høyere er risikoen for en "Farkle".

3 Bank poengene dine. Det anses å spille det trygt hvis du velger å ta poeng i stedet for å rulle etter at du har etablert en vinnende kombinasjon. Hvis du har en vinnende kombinasjon etter en rull, kan du ta poeng og kjøre, vel vitende om at små score her og der kan legge opp over tid. Hvis du er bak og få "hot terninger", deretter rulle terningen igjen og går så langt som du kan på den svingen uten en "Farkle" vil redusere underskuddet.

4 Plukk opp alle seks terninger og rull igjen. Hvis du har en vinnende kombinasjon etter at alle seks terninger er rullet individuelt eller som en gruppe, som er ansett som "hot terninger." For eksempel vil tre seksere, to enere og en fem være en varm roll, og det ville scorer 850 poeng. Rulle igjen ville bygge på som scorer hvis noen enere, femmere, tre-of-a-kind eller rett kom opp. Vær advart: rulle igjen og få noen vinnende kombinasjonen resulterer i en "Farkle" og du mister noen poeng akkumulert i den svingen.