Hvordan Beat the Water Dungeon i "Ocarina of Time"

The Water Temple i "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" er fylt med brytere som endrer sin vannstand. På grunn av dette, når mange av dørene som er nødvendige for å fullføre vann Temple er vanskelig og krever mange spesifikke trinn for å oppnå. Spillere må avhenge av gripekroken til å bla gjennom mye av vannet tempelet. Beseiret Marsha, sjefen over vannet Temple, kan du fullføre Water Temple og samle Sage sin medaljong.

Bruksanvisning

Innhenting av Compass og kart

1 Hodet rett fra inngangen gjennom østre korridor til du kommer til vannet.

2 Sink til du kommer til bunnen og dra blokken til det dekker den grønne firkanten. Flyte tilbake til overflaten.

3 Følg korridoren tilbake til inngangen rommet og gå ut i vannet rett til venstre i korridoren. Du vil lande på en plattform.

4 Følg stien fra der du lander til du kommer til et område med pigger. Bruk grappling hook å beseire Stingers i dette området.

5 Brann din grappling hook på blinken mål å nå plattformen over toppene. Deretter snu og skyte din grappling hook på en andre blinken mål over hodet for å nå et nytt rom.

6 Gå over til geysir og bruke gripekroken til å treffe krystallbryteren på tvers av rommet. Dette vil midlertidig stanse geysir og avsløre en skattekiste. Åpne skattekisten å få kompasset.

7 Falle ned i hullet i midten av rommet og hoppe av plattformen forbi piggene. Følg stien til å returnere tilbake til inngangen rommet.

8 Hoppe i vannet og kjøre inn i korridoren med de to utente fakler ved inngangen når du synke til bunns.

9 Følg korridoren til du møter Princess Ruto. Flyte opp til overflaten etter å snakke med henne.

10 Gå gjennom døren og slå Spikes ved å kjøre ditt skjold inn i dem og deretter skyte på dem med grappling hook. En kiste vil dukke opp etter å ha beseiret dem. Åpne brystet for å få kartet.

11 Gå ut av rommet og kastet Farore Wind. Dette vil tillate deg å komme tilbake til dette rommet senere.

Innhenting av de første fire små Keys

12 Bruk din Ocarina å spille "Zeldas Lullaby" foran Triforce bildet. Dette vil drenere vannet i enkelte områder av vannet tempelet.

1. 3 Slipp ned i hullet i midten av rommet. Du vil lande ved siden av en tent fakkel.

14 Bruk pil og bue for å tenne de to utente fakler på hver side av rommet. Gjør dette ved å skyte på utente fakler slik at pilen går gjennom flammen tent fakkel før du trykker utente fakler. Dette vil låse opp døren.

15 Gå gjennom den ulåste døren og slå Shell Blades ved å skyte din grappling hook på dem etter at de åpner sitt skall. Bekjempe dem avslører en skattekiste. Åpne brystet for å oppnå en liten nøkkel.

16 Gå tilbake gjennom døren du kom inn og følg korridoren tilbake inn i inngangen rommet.

17 Hodet til den vestlige delen av rommet og hoppe opp på avsatsen med en blokk på den. Skyve blokken inntil den faller ned i et hull i bakken.

18 Brann din grappling hook på krystallbryteren for å aktivere en geysir. Gå inn på geysir til å komme på den andre siden av rommet. Gå gjennom døren på den andre siden.

19 Hoppe i vannet på østsiden av rommet og synker til bunns. Bruk grappling hook til streik krystallbryteren inne i statuen munn. Dette vil heve vannstanden. Deretter brann grappling hook på blinken mål bare ved siden av statuen til å angi den lille korridoren.

20 Svøm ned korridoren til du kommer til et rom med krystallbryteren og en skattekiste. Åpne kisten for å få en annen liten nøkkel.

21 Strike krystallbryteren med sverdet ditt for å heve vannstanden igjen.

22 Svømme tilbake gjennom korridoren og gå ut gjennom døren du kom inn. Brann din grappling krok i blinken målet å få tilbake over blindvei.

23 Hoppe i vannet og følg stien til en annen blindvei. Brann din grappling hook på blinken mål over hodet for å komme tilbake til inngangen rommet.

24 Brann din grappling hook på blinken mål å nå hylle over hodet.

25 Bruk en av dine små nøkler til å låse opp døren i midten av rommet og inn i det.

26 Bruk din Ocarina å spille "Zeldas Lullaby" ved siden av Triforce bildet. Dette vil heve vannstanden.

27 Synke til bunnen av rommet og faller ned i hullet. Følg stien til du kommer til en krystall bryter. Strike bryter med sverdet ditt for å låse opp en gate over hodet.

28 Bekjemp Spikes som kommer ut av porten og svømme gjennom den. Følg gate vei til du kommer til en skattekiste. Åpne den for å få en annen liten nøkkel.

29 Svømme tilbake til rommet med hvor du hevet vannstanden og gå gjennom den nordlige døren tilbake til inngangen rommet.

30 Synke til bunnen av rommet og følger stien der de to utente fakler er.

31 Følg stien til du kommer og åpning og svømme til overflaten. Du vil se en sprekk i en vegg. Bruke en bombe til å bryte veggen og avsløre et rom.

32 Gå inn på rommet for å finne en skattekiste. Åpne den for å få en annen liten nøkkel.

Innhenting av Long Shot

33 Gå tilbake til inngangen rom, svømme til overflaten, og bruke en liten nøkkel til å gå gjennom den vestlige døren.

34 Stå på toppen av geysir og bruke gripekroken til å treffe krystallbryteren. Geysir vil stige og ta deg til en høyere etasje.

35 Gå gjennom døren på høyere gulvet og bruke Ocarina å spille "Zeldas Lullaby" ved siden av Triforce bildet. Dette vil heve vannstanden igjen.

36 Hoppe i vannet og bruke en liten nøkkel for å komme inn i låst rom på vestsiden.

37 Bruk grappling hook på blinken mål å nå den andre siden av rommet. Bruk en liten nøkkel for å komme inn i låst rom på den andre siden.

38 Bruk grappling hook å slå krystallbryteren. Dette vil øke statuene og avslører mange blinken mål.

39 Bruk grappling hook på okser-øye mål å nå den andre siden av rommet. Deretter slår den krystallbryteren med gripekroken til å senke statuene, klatre på toppen av den ved siden av deg og slå den krystallbryteren igjen for å nå en plattform.

40 Følge av plattformen til en rad med pigger. Bruk grappling hook på blinken mål over hodet for å komme forbi toppene. Gå gjennom døren på den andre siden. Du vil møte mini-sjefen, Mørk Link.

41 Bekjemp Mørk Link ved nærmer ham før han gjør en back flip, deretter felles Din er Brann. Gjenta dette til han er beseiret.

42 Gå gjennom nord døren og åpne skattekisten. Du vil få langskuddet.

Innhenting femte og sjette Små Keys

43 Stå bak skattekisten og bruke Ocarina å spille "Song of Time». Dette vil skape et hull i bakken.

44 Fall ned i hullet og følg stien til du kommer til en plattform. Bruk din pil og bue til å skyte øyet symbol på veggen. Dette vil låse opp en gate til venstre.

45 Gå inn i området forbi porten og åpne skattekisten for å få en annen liten nøkkel.

46 Cast Farore Wind å returnere warp point.

47 Play "Zeldas Lullaby" foran Triforce bildet for å senke vannstanden.

48 Fall ned i hullet i midten av rommet og følg stien til inngangen rommet.

49 Skriv inn døren i midten av rommet og bruke grappling hook å nå Triforce bildet. Bruk din Ocarina å spille "Zeldas Lullaby", som hever vannstanden.

50 Svømme til den andre siden av rommet, og går gjennom døren.

51 Gå til sør i plattformen og bruke pil og bue til å skyte symbolet øyet under porten. Dette vil åpne porten.

52 Bruk grappling hook å skyte blinken mål utenfor porten. Dette vil ta deg inne i en korridor.

53 Følg korridoren til du kommer til en stor blokk. Skyv blokken til du kan flytte øst.

54 Følg fortid øst til du kommer til en skattekiste. Åpne den for å få en annen liten nøkkel.

Innhenting av Boss Key

55 Reis tilbake til blokken og vestover til du kommer til en blindvei.

56 Bruk grappling hook å skyte blinken mål over hodet. Dette vil ta deg til en annen bane.

57 Følg stien til inngangen rommet og hoppe i vannet.

58 Gå gjennom vest døren og stå på geysir. Bruk grappling hook å slå krystallbryteren. Dette vil ta deg til et høyere rom.

59 Gå gjennom døren og bruke Ocarina å spille "Zeldas Lullaby" ved siden av Triforce bildet. Dette vil heve vannet.

60 Hoppe i vannet og synker til bunns. Leder i Nord-rom og følg veien til du kommer til en blindvei.

61 Bruk grappling hook på blinken mål over hodet for å nå en låst dør. Bruk en liten nøkkel for å komme inn i rommet.

62 Svømme over rommet og gå gjennom døren på den andre siden.

63 Bruk to bomber til å bryte lys-farget veggen for å avsløre en bane. Angi banen og presse den store blokken i hovedrommet. Deretter skyver blokken i vannet. Det vil lande på en bryter som øker vannivået.

64 Gå gjennom vest døren etter at vannet har stoppet opp.

65 Hit krystallbryteren for å gjøre tre geysirer stige. Hoppe på dem for å nå den andre siden av rommet.

66 Gå gjennom døren og følg stien til en låst dør. Bruk en liten nøkkel for å komme inn i rommet og åpne skattekisten inne for å få sjefen nøkkelen.

nå Morpha

67 Gå tilbake til inngangen rommet og gå gjennom den nord døren.

68 Følg stien til en låst dør. Bruk sjefen nøkkelen til å nå sjefen Morpha.

69 Bekjemp Morpha ved å bruke gripekroken til å skyte på amøber innenfor sine tentakler. Dette vil dra dem mot deg. Slå til amøber med sverdet ditt. Gjenta denne prosessen til Morpha er beseiret.

70 Skriv inn glødende portal som vises etter å ha beseiret Morpha. Dette vil lede deg utenfor Water Temple.

Hint

  • Bryt små potter som du finner langs veien for å øke din helse og magi meter.
  • Angripe Marsha med sverdet er ubrukelig med mindre du har trukket de amøbe ut av tentakkel.