Hvordan begynne en Forgotten Realms-kampanje i Dungeons & Dragons

Bestemme å kjøre en Forgotten Realms Campaign tar mer enn bare en grundig kjennskap til Dungeons & Dragons regler og kampanjen innstillingen. Å finne den rette blandingen av spillere og har en passende blanding av historie og kamp er viktig for enhver god rollespill. Som dungeon master, har du et ansvar for å gjøre spillet morsomt for alle. En god Forgotten Realms kampanjen starter med en grundig kjennskap til spillereglene og mye arbeid gjennom hele kampanjen.

Bruksanvisning

1 Les Forgotten Realms bøker. Ta notater. Bestem hvor du vil være begynnelsen kampanjen og hvorfor heltene er der. Bestem om du ønsker å beholde dem i den locale eller hvis de står fritt til å traversere alle Faerun på vilje. Hvis de får lov til å reise fritt, har en idé om hva som skjer i andre deler av verden, slik at du er forberedt på alt som spillerne kaste på deg.

2 Bruk litt tid og lage en interessant plot. Start tomt med grunnleggende konfrontasjoner som spillerne kan håndtere på lavere nivåer, men også påvirke større historien bue som spenner over hele kampanjen. Selv om du ikke trenger å ha hele kampanjen planlagt ut, er det en god idé å ha et begrep om den overveldende mål at spillerne prøver å oppnå.

3 Tenk spillerne du kjenner og bestemme hvem du vil invitere til å spille i spillet. Noen spillere er bare ikke kompatible, og noen ganger en spiller er bare ikke riktig for det spillet du har tenkt å kjøre. For eksempel, hvis du har en venn som alltid, slår alltid på hans parti uansett hva karakteren han spiller, han kan være en dårlig person å invitere til en kampanje som krever partiet enhet. Hvis du kjenner en spiller som bare spiller onde karakterer, selv om det står bra på karakteren ark, ikke invitere henne til et vakkert spill.

4 Sett grenser. Noen spillere, uansett grunn, må vite før du forplikter deg til et spill hva DM forventer av dem. La dem vite fra begynnelsen hvis du forventer at de skal alltid være på spillet (eller ringe på forhånd for å fortelle deg at de ikke kan delta) og hvilken tid de trenger for å komme for spill. Noen spillere er stadig sent og trenger å bli fortalt at det å være sent forsinker spillet for alle. Når du la folk få vite på forhånd hva de skulle forvente, noen få opprørt når du håndheve reglene.

5 Anta at ingenting er åpenbar. Forklar dine personlige reglene om fusk, inter-fest konflikt og spise på spillebordet. Gjør reglene klare og håndheve dem. Dine spillere vil takke deg for det.

Hint

  • Spillere setter DMs som respekterer dem og viser det ved å sette alvorlig innsats i spillet. Vær forberedt på spillet og forventer det samme fra spillerne dine.
  • Ikke anta at du vil huske alt om kampanjen verden. Gjør notater og bruke dem. Det vil gjøre spillet mye mer hyggelig for alle.