Hvordan beregne angrep Modifikatorer

Hvordan beregne angrep Modifikatorer


I D20 rollespill som Dungeons & Dragons, er et angrep modifier brukes når man kaster terningen for å avgjøre om figuren din kan lykkes treffe en fiende. Dette nummeret er lagt til eller trukket fra den 20-sided dø rolle, som er basen angrepet bonus, avhengig av en rekke faktorer. Mens din karakters angrep bonus reflekterer hans evne med dagens våpen, innebærer angrepet modifier aktuelle situasjons forhold som kan positivt eller negativt påvirke sjansene for et vellykket angrep.

Bruksanvisning

1 Gi din karakter pluss to til angrep modifiserings hvis han har kamp fordel. Combat fordel betyr at motstanderen din er i en sårbar posisjon, og er ute av stand til å skikkelig forsvare seg. En rekke situasjoner kan føre til dette, blant annet når forsvareren er å balansere, ør, løping, klemme gjennom en liten åpning, eller ubevisst. Du kan også lure en fiende til å tro du har kamp fordel gang per møte, ved vellykket rulle en Bluff sjekk.

2 Trekk 2 fra Endrings hvis figuren din er i en posisjon som gjør angrep vanskelig, for eksempel å bli utsatt eller bundet opp. Fotografering av våpen på lang avstand har også et minus 2 modifier. Hvis du lader din fiende, ta pluss en til din første angrepet, enten det er med et våpen eller mens du utfører en Bull Rush.

3 Spore en rett linje med fingeren fra ett av hjørnene i figuren din Plassen til hvert av hjørnene i kvadratet motstanderen opptar. Hvis noen av linjene blir avbrutt av et mellomliggende objekt, har forsvareren cover, noe som gir deg minus 2 til angrep modifier. Ta minus fem i stedet hvis hindringen er en solid vegg og din fiende skyter ut av en pil sløyfe eller lite vindu.

4 Ta minus 2 til angrep modifier hvis målet ditt er skjult. Midlene for å skjule at fienden er bak løvverk, er skjult av tåke, eller står i et svakt opplyst område. Motstanderen kan enda mer tungt skjult av tykk røyk eller tåke, forutsatt at han står ved siden av din karakter. Tungt-fjernlyset vilkår gi deg minus 5 dersom forsvarer er i et område, som gjør usynlighet og totalt mørke.