Hvordan beregne Drag som en funksjon av Velocity

Hvordan beregne Drag som en funksjon av Velocity


Drag er et viktig fysisk kvantitet i studiet av fluiddynamikk. Drag er en kraft som et objekt erfaringer som den beveger seg gjennom et fluid. Den motstandskraft motstår bevegelse av et legeme som det beveger seg gjennom et fluid, og er derfor viktig for å beregne å optimalisere bevegelse gjennom væsken. Drag er en direkte funksjon av hastigheten av objektet, og man kan regne ut drag på denne måten.

Bruksanvisning

1 Square hastigheten av objektet - det vil si, multiplisere hastigheten av seg selv. Som et eksempel, dersom et objekt er i bevegelse på 10 meter per sekund, deretter kvadrering dette tall gir 100 meter kvadrat per sekund i kvadrat (m ^ 2 / s ^ 2).

2 Multiplisere overflatearealet vinkelrett på fluidstrømmen av massetettheten til fluidet. Som et eksempel, hvis overflatearealet er 4 meter i kvadrat (m ^ 2) og fluidet er luft, med en massetetthet på 1000 kg / m ^ 3, deretter ble produktet av disse tall er 4000 kg / m. Kall dette produktet A.

3 Multiplisere produktet A ved bremseeffektkoeffisienten av objektet. Dette vil være avhengig av formen og overflateegenskapene av objektet og er generelt bestemmes på forhånd. Som et eksempel, hvis motstandsfaktor er 0,33, og deretter multiplisere dette ved A gir 1320 kg / m. Kall dette resultatet B.

4 Multipliser resultatet B med kvadratet av hastigheten på objektet. Avslutt eksempelet brukes her, multiplisere 1320 kg / m ved 100 m ^ 2 / s ^ 2 gir 132000 Newton. Dette er drag på kroppen som en funksjon av hastighet.