Hvordan beregne et angrep Modifier på "Dungeons & Dragons"

Hvordan beregne et angrep Modifier på "Dungeons & Dragons"


Et angrep modifier er et tall legges til eller trekkes fra terningkast og basen angrepet bonus i "Dungeons & Dragons" kamp. Mens baseangrep bonus er vanligvis vedvarende, kan angrepet modifier variere mellom målene i en enkelt kamp, ​​eller til og med den samme fienden til forskjellige tider. Angrepet modifier beregnes ved å vurdere dagens krigsområder som bidrar til eller hindrer suksess for neste angrep.

Bruksanvisning

1 Start med en base angrep modifier av 0. Ulike verdier vil bli lagt til eller trukket det som du bestemme hvilken av dem gjelder.

2 Tilsett 2 til angrep modifier hvis du har kamp fordel mot din fiende. Du må bekjempe fordel når du kan se målet ditt, og det er i en fysisk sårbar posisjon, ute av stand til å se deg, uvitende om din tilstedeværelse, slåss en av dine allierte på den motsatte siden eller lider av en psykisk eller magisk effekt som overraskelse eller fantastisk. En gang per møte, kan du få kamp fordel ved å utføre en vellykket Bluff sjekk mot motstanderen.

3 Trekk 2 fra angrepet modifier dersom forsvarer er i eller bak dekselet for eksempel en lav mur, et lite tre eller en stor del av møbler. Trekk fra fem i stedet hvis dekselet er overlegen. Dette gjelder i situasjoner når du angriper noen som er bak et vindu, rist eller pil slit.

4 Trekk 2 fra angrepet modifier hvis motstanderen er skjult. Dette gjelder hvis din fiende er lett skjult av svakt lys, røyk eller nedbør, eller er sterkt skjult av særlig tykk røyk eller løvverk, men står ved siden av deg. Trekk fra fem i stedet hvis forsvareren er helt skjult av fullstendig mørke eller usynlighet, eller er sterkt skjult i en avstand fra deg.

5 Trekk 2 hvis du er utsatt, liksom behersket eller avfyre ​​et våpen på langt hold. Tilsett 2 hvis du lader din motstander.